X
تبليغات

تصویر ثابت

Your Page Title
X
تبليغات

تصویر ثابت

کسب و کار
loading...
YourAds Here YourAds Here

الوند فایلمس

سیستم همکاری در فروش فایلمس

بازدید : 120
چهارشنبه 17 دی 1399 زمان : 0:29

پاورپوینت استراتژی بازاریابی شرکت بنز

با رویکرد مدیریت آگاهانه نیازهای عاطفی مشتریان

دید کلی؛

فایل پاورپوینت استراتژی بازاریابی شرکت بنز با رویکرد مدیریت آگاهانه نیازهای عاطفی مشتریان، در قالب 64 اسلاید پاورپوینت به صورت جامع و کامل آماده شده است

بخشی از توضیحات پاورپوینت استراتژی بازاریابی شرکت بنز

معرفی کمپانی مرسدس بنز و بررسی بازاریابی آن

کمپانی دایملر- بنز ، با نام رسمی مرسدس بنز در سال ۱۹۲۶ پایه گذاری شد. این کمپانی نتیجه ی تلفیق دو شرکت خودرو سازی که خود از اولین شرکت های خودرو سازی بنزینی در جهان به حساب می آیند یعنی شرکت دایملر- موتورن – گیزلشافت یا به اختصار دی ام جی و شرکت بنزاند سی است.

شرکت اول در سال ۱۸۹۰ توسط گاتلیب دایملر و ویلهم میباخ پایه ریزی شد. محل این شرکت واقع شده در ناحیه کن استات شهر اشتوتگارت بود. این شرکت نخستین کالاسکه با پیشران درون سوز را اختراع نمود که تاریخ نویسان کمپانی مرسدس بنز از آن به عنوان کالاسکه ی بدون اسب یاد می کنند.

اندکی بعد شرکت دی ام جی نخستین اتومبیل چهار چرخ را با پیشران چهارضرب را تولید کردند و توانستند اولین خودروی خود را یک سال بعد وارد عرصه ی فروش کنند.این شرکت تا سال ۱۹۰۰ یعنی اندکی بعد از درگذشت دایملر به کار خود پایان داد.

شرکت دوم یا بنزاند سی در سال ۱۸۷۱ توسط کارل بنز در شهر منهیم پایه گذاری شد.کارل بنز موفق شد در سال ۱۸۸۵ اولین اتومبیل خود را با پیشران درون سوز تولید کند و توانست آن را در سال ۱۸۸۶ به عنوان یه اتومبیل سه چرخ به ثبت برساند که نام آن موتور واگن بنز بود. بنز اولین خودروی خود را در سال ۱۸۸۸ به فروش رساند.

در سال ۱۹۰۰ دایملر در گذشت میباخ شرکت دی ام جی را ترک کرد و با امیل جلینک قرارداد بست که شرکت جدیدی تحت عنوان مرسدس (نام دختر جلینک) تاسیس شد. با شروع جنگ جهانی اول و بروز مشکلات اقتصادی فراوان در سال ۱۹۲۴ شرکت مرسدس و بنز اند سی یه قرار داد مشترک المنافع را نوشتند و در سال ۱۹۲۶ دو شرکت با هم ادغام شدند و شرکت دایملر بنز را پایه گذاری کردند و اتومبیل و کامیون های خود را به برند مرسدس-بنز وارد عرصه ی فروش کردند.

در تاریخچه شرکت،نام ابتدایی دو شرکت ادغدام شده برای احترام به دایملر کمپانی دایملر-بنز نام گرفت که بعدها مرسدس بنز عامیت بیشتری گرفت و نام شرکت تغییر کرد.

استراتژی بازاریابی شرکت بنز

هویت یک برند چیزی است که برند قائم به آن است و به آن معنا میبخشد و منحصر به فرد میسازد . “دچرناتونی ۱۹۹۹”

درامدزایی یک برند به اعتبار داشتن آن در مدتی طولانی ارتباط زیادی دارد که این خود ناشی از عوامل زیادی است. تجربه ای که خرج جذب کردن مشتری میشود یک عامل مهم در درامد زایی محسوب میشود. از طرفی دیگر با توجه به حضور رقبای قدرتمند در صنعت خودروسازی، شرط موفقیت در این عرصه بهبود مستمر و شناخت بازار و ایجاد نیاز در مشتریان و نهایتاً برآورده کردن آن از طریق ارائه محصولات نو می باشد.

عواملی که باعث شده است تا شرکت مرسدس هر ساله جز پرفروش ترین برندهای جهان باشد تمرکز آن بر روی بازاریابی بر حسب نیاز جامعه است که باعث افزایش فروش روز افزون این شرکت شده است. شرکت پیام معروف خود را (یا بهترین یا هیچ) بر همین منوال پیش میبرد.

شرکت سعی میکند با افزایش از سطع نیازمندی های گروه های سنی مختلف ، خودروهایی با اشکال متنوع را روانه بازار کند. برای مثال سعی میکند برای گروه سنی جوان خوردروهایی دیجیتالی تر و در طرح های خشن تولید کند و برای مسن ترها از سبک های ساده تر و کلاسیک تر استفاده کند.

استراژی آن ها بر سبک زندگی استوار است و بر جنبه لذت بخشی دوستانه و پر انرژی بودن و البته با هدف حفظ محیط زیست متمرکز است.امروزه با توجه به مشکلات زیست محیطی ایجاد شده ناشی از سوختهای فسیلی شرکت اقدام به تولید خودروهای تماما الکترونیکی کرده است که این قضیه خود مشتریان خاص خود را به همراه داشته و بخش درآمد زایی مجزایی برای کمپانی ایجاد کرده است.

کمپانی مرسدس بنزهمچنین تمرکزخاصی بر روی مشتریان ثروت مند و مرفه جامعه داشته و اقداماتی از قبیل تولید خودروهای درون شهری با عنوان اسمارت و خودروهای لوکس و تشریفاتی و البته گران قیمت با برند می باخ انجام داده است.

یکی دیگر از قسمت های تجارت که شرکت بر روی آن سرمایه گذاری کرده است و بخشی از درآمد زایی شرکت است تجارت الکترونیکی میباشد.بدین منظور کمپانی سعی کرده است تا برای بدست آوردن بالا ترین سطح ارزش برای مشتریان خود خط تولید را تا میزان زیادی بالا ببرد .

مشتریان این شرکت خاص هستند بنابرین کمپانی فلسفه ی خودروهای خود را برای آن ها نمایان میسازد بدین طریق میتواند مشتری مداری و همچنین جذب مشتری داشته باشد چون میداند که مشتریان این کمپانی از خودروهای این شرکت فقط به منظور جابجایی استفاده نمی کنند.

یکی دیگر از عواملی که در درآمد زایی شرکت نقش عمده ای داشته است این است که شرکت سعی داشته است که در رقابت با شرکت های دیگر سعی در کسب مقام اول خدمات پس از فروش را داشته باشد.

مفهوم آرم برند بنز

ستاره سه پر برند نشان دهنده ی تسلط بر آسمان، زمین و دریا است که نشان دهنده ی این است که میتوانند برای هر قسمت محصولی تولید کنند و آن جا را به تسخیر خود درآورند.در ابتدا آرم برند تنها شامل ستاره بود که بر روی خودروهای دایملر دیده میشد اما نشان فعلی آن که حلقه ای ستاره ای در بر میگیرد در سال ۱۹۳۷ طراحی شد.

توضیحات بیشتر و دانلود

بازدید : 176
چهارشنبه 17 دی 1399 زمان : 0:23

پاورپوینت استراتژی هوش تجاری چیست pdf

و نقش آن در تحلیل رفتار مشتریان و توسعه کسب و کارها

دید کلی؛

فایل پاورپوینت استراتژی هوش تجاری چیست pdf – و نقش آن در تحلیل رفتار مشتریان و توسعه کسب و کارها، در قالب 105 اسلاید پاورپوینت جامع و کامل به صورت پی دی اف آماده شده است

بخشی از توضیحات هوش تجاری چیست pdf

هوش تجاری چیست؟

هوش تجاری «Business Intelligence» به دانشی گفته می شود، که حاصل تجزیه و تحلیل اطلاعات یک شرکت یا سازمان است. هوش تجاری یا هوش کسب و کار که به اختصار BI خوانده می شود، با کمک داده های موجود درباره عملکرد بخش های مختلف یک شرکت، خرید و فروش ها و همچنین کاربران یا مشتری ها و دیگر عوامل تاثیر گذار بر روند کار شرکت، اطلاعات ارزشمند و قابل فهمی ارائه می دهد، که بخش مدیریت را در تصمیم گیری های بزرگ و استراتژیک یاری می کند.

همچنین برای بهتر شدن شرایط موجود و بازگشت سریعتر سرمایه، راهکارهایی را پیشنهاد می دهد و نقص های احتمالی را نیز مشخص می کند.

در تعریف ساده تر باید در مورد هوش تجاری گفت: که یک مشاور به تمام معنا برای کسب و کارها است، که با کمک ارقام واقعی، میزان سود در گذشته، حال و آینده را مشخص می کند و راهکارهای ارزشمندی پیشنهاد می دهد، تا سود مجموعه به بیشترین نرخ بازدهی برسد.

هوش تجاری از فناوری، نرم افزارها و الگوریتم های بسیار پیشرفته، برای تجزیه و تحلیل داده ها و در نهایت تبدیل این اطلاعات به گزارش های قابل فهم و مقایسه برای انسان استفاده می کند. این فرایند شامل دانشی فراگیر از تمام عواملی می شود که بر یک سازمان تاثیر دارد، عواملی مثل: رفتار و میزان مشتری ها، رقبا، عملیات داخل سازمان، محیط و شرایط اقتصادی و مواردی از این دست.

هوش تجاری چند مرحله را شامل می شود که طی آنها اطلاعات اولیه شرکت دسته بندی و جمع آوری می شوند. پس از تجزیه و تحلیل شدن اطلاعات و بررسی های لازم به صورت داده های خلاصه شده و مفید، در قالب متن و عدد، نمودار، جدول و یا اشکال دیگر گزارش داده می شود. در این فرایند، تمام داده های شرکت در بازه های زمانی مختلف گردآوری و با هم مقایسه می شود. در نهایت پیش بینی هایی برای بهبود بازدهی شرکت در آینده صورت می گیرد.

مدیران با کمک چنین داده هایی می توانند، استراتژی آینده خود را مشخص کنند، شرکا و مشتریان را برای ادامه همکاری توجیه و ترغیب کنند، یا آنکه رقبا را از سر راه بردارند.

چرا هوش تجاری مهم است؟

اگرچه هوش تجاری شامل فرایند های پیچیده ای است، اما در مدت زمان کوتاهی می تواند آمار دقیقی از عملکرد شرکت ها ارائه دهد. از این رو مدیران برای اتخاذ تصمیمات بزرگ می توانند از این داده ها استفاده کنند. اگر یک شرکت بدون استفاده از هوش تجاری بخواهد میزان سوددهی و عملکردش در زمینه های مختلف را به صورت دستی بررسی کند. به چندین نیروی انسانی و مدت زمان زیادی نیاز دارد، تا چنین کاری انجام دهد.

البته آن‌هم فقط اطلاعات محدودی شامل میزان سود در سال گذشته، یا تعداد مشتری ها و مواردی اینچنین. در روش بررسی دستی شرکت ها به اطلاعات پیش پا افتاده ای دست می یابند که سود زیادی برایشان نخواهد داشت.

هوش تجاری همه فرایندهای مختلف از جمله میزان خرید و فروش، ساعت و تاریخ، عوامل محیطی و فرهنگی موثر، نقاط ضعف و قوت و ده ها مورد دیگر را مورد توجه قرار می دهد و در نهایت در گزارشی کامل به تفسیر این اطلاعات می پردازد.

مثلا به یک شرکت می گوید که در چه روزهایی از سال یا در کدام ساعت ها، مشتری ها به خرید چه چیزهایی روی می آورند، یا اینکه مردم کدام ناحیه، محصول خاصی را بیشتر می پسندند، همچنین کدام محصول در شهر های خاصی طرفدار ندارد.

همه این داده ها به تیم مدیریت کمک می کند، تا تصمیم بگیرند روی کدام کالا ها در چه زمان هایی از سال و در کدام نواحی سرمایه گذاری کنند.

مزایای بالقوه هوش تجاری عبارتند از: سرعت بخشیدن و بهبود تصمیم گیری، بهبود فرآیندهای کسب و کار داخلی، افزایش بهره وری عملیاتی، افزایش درآمد، به دست آوردن گزینه های رقابتی بیشتر، یافتن مشکلات تجاری و بهبود روند بازار تجاری …

سیستم BI می تواند داده هایش را از داده های موجود در گذشته یا داده های در حال تولید تامین کند. این داده ها می توانند شامل اطلاعات قدیمی ذخیره شده در انبار داده ها و همچنین داده های جدید جمع آوری شده، از سیستم های منبع باشند.

هوش تجاری از چه ابزاری استفاده می کند؟

هوش تجاری شامل طیف گسترده ای از برنامه های تجزیه و تحلیل داده، از جمله: تجزیه و تحلیل اطلاعات، گزارش سازمانی، پردازش تجزیه و تحلیل به صورت آنلاین می شود.

این ابزارها بر پایه تکنولوژی «OLAP» که مخفف عبارت (On-Line Analytical Processing) است توسعه داده شده اند. در این فناوری می توان انواع داده ها را وارد سیستم کرد و از آن طرف مشخص کرد که داده ها بر چه اساسی طبقه بندی و چطور نمایش داده شوند.

برای مثال پس از وارد کردن اطلاعات یک فروشگاه زنجیره ای می شود مشخص کرد، داده ها در چنین دسته هایی طبقه بندی و آنالیز شوند؛ بر اساس زمان، مکان، بیشترین میزان فروش، محصولات پرفروش، محصولات کم سود و … همچنین می توان از سیستم BI درخواست ارائه آمار دقیق در قالب نمودار، متن، عدد، جدول و سایر گزینه ها را کرد.

برای طراحی نمودار های مختلف، از ابزار پیشرفته تجسم داده استفاده می شود. همچنین برنامه های BI از فرم های پیشرفته ای پشتیبانی کنند، که شامل داده کاوی، پیش بینی، استخراج متن از داده ها و آمارگیری می شود.

ابزار گزارش دهی می تواند شامل ابزار ساده مانند «SAP Crystal Reports» باشد، یا آنکه در بسته های ERP پیچیده مانند « SAP R / 3 و Oracle E-Business Suite» اقدام به ارائه گزارش شود.

چه کسب و کارهایی باید از هوش تجاری استفاده کنند؟

به طور کلی هر کسب و کاری که اطلاعات و داده های قابل اندازه گیری و مقایسه داشته باشد، می تواند از سیستم هوش تجاری استفاده کنند. انواع شرکت های تجاری، رستوران ها و فست فودها، شرکت های خدماتی، شرکت های آی تی، شرکت های مسافرتی و …

هیچ محدودیتی برای استفاده از هوش تجاری وجود ندارد، هر کسب و کاری که نیاز داشته باشد تا اطلاعات دقیقی نسبت به میزان سرمایه و سودش داشته باشد، می تواند از هوش کسب و کار BI استفاده کند.

مدیران هر کسب و کاری می توانند از این سیستم استفاده کنند و در نهایت با کمک داده های نهایی تمام زیر مجموعه های خود را بروزرسانی کنند. حتی شرکت های بزرگ می توانند اطلاعات را با سازمان های زیر مجموعه خود به اشتراک بگذارند. با کمک این سیستم یکپارچه، کارمندان به صورت فردی و تیمی می توانند، رفتارشان را اصلاح کرده تا مجموعه را بهینه تر کنند.

توضیحات بیشتر و دانلود

بازدید : 180
چهارشنبه 17 دی 1399 زمان : 0:15

پاورپوینت نوآوری در مدل کسب و کار مقاله استراتژی نیوآ و راز موفقیت آن

نوآوری مستمر در کسب و کار راز موفقیت و رهبری صد ساله نیوآ در بازار محصولات بهداشتی

دید کلی؛

فایل پاورپوینت نوآوری در مدل کسب و کار مقاله استراتژی شرکت نیوآ و راز موفقیت آن، در قالب 56 اسلاید پاورپوینت جامع و کامل به صورت پی دی اف آماده شده است

بخشی از توضیحات پاورپوینت نوآوری در مدل کسب و کار

بررسی استراتژی کسب و کار کمپانی نیوآ

یک برنامه بازاریابی موفق به تعیین اهداف واضح و مشخص بستگی دارد. این مسئله مستقیماً روی اهداف کلی کسب و کار تأثیر گذار خواهد بود. به بیان دیگر، برنامه ریزی بازاریابی باید با استراتژی کمپانی هماهنگ باشد

برند نیوآ یکی از شناخته شده ترین برند های پوست و زیبایی در دنیا به شمار می رود. کرم نیوآ نخستین بار در سال ۱۹۱۱ معرفی شد و در حال حاضر این برند، محصولات خود را به بیش از ۱۴ نوع مختلف، از جمله کرم ضدآفتاب، مرطوب کننده صورت، دئودورانت و شامپو افزایش داده است.

هنگامی که در سال ۱۹۸۰، بایرسدورف، کمپانی بین المللی که مالک نیوآ بود، محصولات مردانه خود را به صورت جهانی معرفی کرد، با افترشیو خود بازار را تکان داد. افترشیو این کمپانی بر خلاف سایر افترشیو ها فاقد الکل بود و به این ترتیب پوست را ملتهب نمی کرد، بنابراین با استقبال قابل توجهی از سوی مصرف کنندگان رو به رو شد.

در سال ۱۹۹۳، خط تولید «نیوآ برای آقایان» این کمپانی، محصولات مراقبتی آقایان را گسترش داد. توجه به این مسئله، رضایت مصرف کنندگان مذکر را نیز جلب کرد. تحقیقات این شرکت نشان می داد که آقایان به طور کلی به دنبال افتر شیو هایی هستند که از پوست آنها بعد از اصلاح محافظت کرده و آن را نرم کند. در ادامه روش های کسب و کار این برند را که در نهایت منجر به موفقیت این شرکت شد مورد بررسی قرار خواهیم داد.

محصول مورد نیاز بازار

نخستین قدم برای موفقیت، تشخیص نیاز بازار است. نیوآ از تحقیق بازار برای هدف قرار دادن بخش های مهم بازار بهره برده و از این راه، گروه هایی را که ویژگی یکسانی مثل سن، جنسیت و سبک زندگی دارند شناسایی می کند. دانش و درک از این تحقیقات، به توسعه محصولات جدید کمک خواهد کرد. نیوآ تحقیقات بازار خود را به روش های مختلف انجام می دهد از جمله:

– تشکیل گروه هایی برای شنیدن نظرات مصرف کنندگان به طور مستقیم

– جمع آوری اطــــلاعات از مصرف کنندگان در طول روش های تحقیقی متفاوت

– آزمایش محصولات روی مصرف کنندگان در بازار های مختلف

– بهبود محصولات از طریق تحقیق و بررسی.

نتایــــج حاصل از تحقیق بازار بایرسدورف نشان داد که مصرف کنندگان جوان تر به دنبال کرم های مراقبتی خاصی هستند که باعث لطافت و زیبایی صورت آنها شود. کرم های NIVEA VISAGE Young، به همین منظور و برای دختران نوجوانی تولید شد که کمتر به دنبال کرم های دارویی و ترمیمی بودند. رقبای نیوآ اما به دنبال ارائه راهکار های دارویی و درمانی بودند و همین موضوع برای رقیبان مزیت به شمار می رفت. محصولات NIVEA VISAGE، فاصله منحصربه فردی را بین بازار نوجوانان و بازار بزر گسالان ایجاد کرد.

نیوآ محصولات خود را به گونه ای توسعه و بهبود داد تا تأثیر بیشتری روی مصرف کنندگان گذاشته و مشتری پسند تر باشند. این کمپانی، محصولات بهبودیافته را پیش از معرفی نهایی آنها، روی گروهی از مصرف کنندگان آزمایش کرد. نتایج این آزمایش، تفاوت ها و اصلاحاتی را در بر داشت که شامل موارد زیر بود:

– تغییر فرمول برخی از محصولات. برای مثال، حذف الکل از یک محصول و استفاده از نمک دریایی و املاح معدنی در سایر محصولات

– معرفی دو محصول کاملاً جدید

-طـــراحــی بسته بندی های مدرن و به کار گیری رنگ های ملایم تر برای جذب مصرف کنندگان نوجوان

– تغییر نحوه توضیح مربوط به محصولات

هر یک از این تغییرات به قدرتمند شدن محصولات کمک کرده و بهتر از گذشته نیاز و تقاضای بازار را پاسخگو بود.

مسئولیت پذیری در قبال محیط زیست

برخی از این تغییرات، تعهد نیوآ به محیط زیست را نشان می داد. این رویکرد های مسئولیت پذیرانه چنین اهدافی را در بر داشت:

– کاهش تلفات ناشی از بسته بندی به کمک تولید بسته بندی های بزرگ تر

– استفاده از محصولات طبیعی تر شامل املاح معدنی و نمک های دریایی در فرمول تولیدی محصولات

– افزایش امکان بازیافت محصولات با بهره گیری از پلاستیک های قابل بازیافت.

قیمت گذاری

عوامل مختلفی در تعیین قیمت نهایی محصولات مؤثر است، برای مثال، هزینه تولید محصول یا نیاز آن کسب و کار برای افزایش سود دهی یا فروش، از جمله عوامل تأثیر گذار روی قیمت کالا است. از طرف دیگر، قیمت کالا ها باید طوری باشد که مصرف کنندگان را به سوی خود جلب کند.

قیمت محصولات NIVEA VISAGE Young، کمی بالا تر از قبل بود. این افزایش قیمت به دلیل استفاده از فرمول و بسته بندی جدید و نیز گسترش تولید آن بود. با این حال، کمپانی باید این مسئله را در نظر می گرفت که بازار هدف هم شامل دختران نوجوان بود و هم مادرانی که قرار بود این محصولات را برای دختران خود خریداری کنند. این موضوع نشان می داد که قیمت کالا ها باید برای مصرف کنندگان به صرفه باشد، و گر نه به زودی بازار هدف خود را از دست می داد.

چشم انداز برند

به عبارت ساده، چشم انداز، تصور کردن هر آن چیزی است که شما سعی دارید از طریق برند خود به آن دست پیدا کنید. چشم انداز نیوآ در رابطه با محصولات ضد آفتاب، برند شماره یک بودن در بازار محصولات ضد آفتاب بریتانیاست. نفوذ در بازار به تعداد مصرف کنندگان بالقوه ای بستگی دارد که قصد خرید یک محصول را داشته باشند.

اگر مردم برند یا محصولی را دوست داشته باشند به خرید و استفاده از آن ادامه خواهند داد. یکی از نکات کلیدی برای رسیدن به این چشم انداز، پیدا کردن راه حل های خلاقانه برای پاسخگویی به نیاز بازار است. این موضوع یکی از عوامل مهم موفقیت محصولات ضد آفتاب نیوآ بود.

به عنوان یک برند، نیوآ موفقیت خود را از تقسیم بندی دائمی مصرف کنندگانش به دست آورده تا از این راه تقاضای مصرف کنندگان را به طور موثرتری تحت پوشش قرار دهد و فرصت های تازه دیگر بازار را شناسایی کند.

استراتژی های بازاریابی

گروه نیوآ برای آقایان، از استراتژی های بازاریابی، برای معرفی اهداف خود بهره برد. این استراتژی ها مشخص می کرد که اهداف شرکت با بودجه ای تعیین شده و به کمک تیم مدیران به ثمر خواهد رسید. تمرکز بر توسعه محصول با تأکید بر نیاز مصرف کنندگان، عامل اصلی و مهم تفاوت محصولات نیوآ برای آقایان است.

این موضوع، دلیل اصلی پیشتازی این برند در بازار محصولات پوستی و مراقبتی آقایان در بریتانیا به شمار می رود. یکی دیگر از استراتژی هایی که نیوآ در بازار بریتانیا در پیش گرفت، ترویج و پیشبرد محصول بود. نیوآ به دنبال ساخت و توسعه رویکردی بود که در گذشته از آن پیروی می کرد.

در دهه۸۰ میلادی، تبلیغات در مجلات مد، یکی از ابزار مهم ترویج و پیشبرد محصولات بود. در دهه ۹۰، این کمپانی از رادیو، تلویزیون و سایر رسانه ها برای تبلیغات خود بهره برد. از سال ۲۰۰۰ هم تأکید بیشتری روی نیاز های مصرف کنندگان و فعالیت های ترویجی قرار گرفت.

توضیحات بیشتر و دانلود

بازدید : 147
چهارشنبه 17 دی 1399 زمان : 0:10

پاورپوینت وفاداری کارکنان به سازمان pdf

سرمایه استراتژیک و رمز ماندگاری سازمان ها در عصر دیجیتال

دید کلی؛

فایل پاورپوینت وفاداری کارکنان به سازمان pdf – سرمایه استراتژیک و رمز ماندگاری سازمان ها در عصر دیجیتال، در قالب 128 اسلاید پاورپوینت جامع و کامل به صورت پی دی اف آماده شده است

بخشی از توضیحات پاورپوینت وفاداری کارکنان به سازمان pdf

الزامات کارکنان وفادار

کارمندان شما، نخستین خط دفاعی‌تان هستند. با این خط دفاعی چه می‌کنید؟ به ارتش کشورهای مختلف فکر کنید. هر کشوری برای سربازانش ارزش قائل است. برای دفاع از کشور، از آنها پشتیبانی کرده و تجهیزشان می‌کند. آنها جان‌شان را به خطر می‌اندازند تا مردم در امنیت باشند، چرا که به کشورشان وفادارند.

آنها به سرباز بودن و اینکه جزئی از کشور‌شان هستند، افتخار می‌کنند. کارمندان ما نیز حکم سربازان ما را دارند، و توجه به آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که ما به وفاداری و حمایت آنها نیاز داریم. به همین دلیل، در این مقاله شما را با ۵ راه تقویت حمایت کارمندان از سازمان خودشان آشنا می‌کنیم.

حالا شما چگونه می‌توانید کارمندان‌تان را به چنان سطحی از وفاداری برسانید که وضعیت هر قدر هم که سخت شد، باز هم از شرکت‌شان حمایت کنند؟حمایت کارمندان از شرکت در اینجا یعنی آنها سازمان را از طریق کانال‌های ارتباطی مختلف از رسانه‌های اجتماعی گرفته تا اجتماع و دهان به دهان، تبلیغ و ترویج کنند. در این حالت در حقیقت آنها سفیران برند شرکت می‌شوند.

اینها ۵ شیوه‌ای هستند که شما می‌توانید حمایت کارمندان از سازمان خودشان را تقویت کرده و در نتیجه، به شهرت و اعتبار سازمان‌تان نزد مشتریان کمک کنید.

۱. دلبستگی کارمندان‌تان را به سازمان افزایش دهید

کارمندی که دلبستگی شغلی داشته باشد، تمام مدت دل‌اش می‌خواهد درباره‌ی شرکت حرف بزند و بالعکس. برای اینکه نتایج خوبی بگیرید، همه‌ی کارمندان‌تان باید جداً دلبسته‌ی شرکت باشند و نه فقط دلبسته‌ی خود شما.

توصیه‌هایی برای افزایش دلبستگی شغلی کارمندان به شرکت:

  • درباره‌ی میزان دلبستگی شغلی، در داخل سازمان نظرسنجی کنید. چرا کارمندان تا این اندازه احساس دلبستگی می‌کنند؟
  • به مسائلی که در این نظرسنجی مطرح شده‌اند بپردازید. اما مراقب باشید با کارمندان به‌صورت انفرادی درباره‌ی یک وضعیت برخورد نکنید، راه‌حل‌هایی پیدا کنید که اشکالات را برطرف کنند.
  • پس از جلسه با کارمندان، توصیه‌هایی را که از آنها دریافت کرده‌اید، اجرا کنید.
  • این نظرسنجی و بررسی را به یک روال کاری در شرکت تبدیل کنید. باید همیشه بازخوردها را دریافت کنید تا مطمئن شوید که کارمندان‌تان دلبستگی شغلی دارند.

دلبستگی شغلی کارمند، رابطه‌ی مستقیمی با عملکردش دارد. کارمندانی که جداً دلبسته‌ی شرکت باشند، بالاترین میزان کارایی را دارند.

۲. تمام اطلاعات مرتبط را به آنها بگویید

همه‌ی اطلاعات مرتبط را با کارمندان‌تان در میان بگذارید. مسلما شما دوست ندارید کارمندان‌تان اطلاعات غلط بین‌ یکدیگر و مشتریان‌تان ترویج کنند.

وقتی همه‌ی اطلاعات را با کارمندان‌تان در میان می‌گذارید، در حقیقت نشان می‌دهید که به آنها اعتماد دارید. می‌دانید که آنها این اطلاعات را به‌درستی و در جهت منافع شرکت به کار می‌گیرند. این شکل اعتماد، به آنها قدرت می‌دهد تا کار درست را انجام دهند.

۳. طرحی شفاف برای ترویج سازمان و محصولات‌تان داشته باشید

ایجاد این طرح، با مجموعه‌ای از اهداف واضح آغاز می‌شود. هدف از جلب حمایت کارمندان چیست؟ به چه نتایجی می‌خواهید دست پیدا کنید؟ برای مثال، شاید می‌خواهید درباره‌ی یک محصول یا سرویس جدید یا رویدادی که اخیرا در آن شرکت کرده‌اید، اطلاع‌رسانی کنید.

وقتی هدف در جای خود قرار می‌گیرد، باید طرحی برای چگونگی اشتراک محتوا توسط کارمندان ایجاد کنید. اگر اینها را درست نکنید، در حقیقت کارمندان‌تان را بدون قطب‌نما فرستاده‌اید روی دریا. این طرح باید شامل پیام‌هایی شفاف برای اشتراک‌گذاری هم باشد.

۴. ثبات داشته باشید

ثبات عامل مهمی در شهرت شرکت است. اگر کارمندان‌تان حامیان فعالی برای شرکت‌شان در رسانه‌های اجتماعی باشند، باید به این فعالیت ادامه دهند؛ در غیر این صورت ممکن است مردم تعجب کنند و بگویند چرا اینها اینقدر بالا و پایین دارند.

ثبات در مشارکت کارمندان در معرفی برند سازمانشان، مشتریان را درگیر و در ارتباط با برندتان نگه می‌دارد. می‌توانید مدیرانی را مشخص کنید تا مسئول برنامه‌ی حمایت کارمندان از شرکت باشند. آنها باید به سازمان و به کارمندانی که هدایت‌شان می‌کنند پاسخگو باشند.

۵. قهرمانان برندتان را بشناسید و تشویق کنید

همه‌ی کارمندان به یک اندازه انگیزه و تعهد ندارند. مسلما کارمندانی دارید که فعالانه، به شرکت تعهد دارند. آنها همان‌هایی هستند که باید قهرمانان برند باشند. قهرمانان برند به کارمندانی که تعهد چندانی ندارند، کمک می‌کنند تا در مسیر قرار بگیرند. موفقیت قهرمانان برند، به دیگر کارمندان انگیزه می‌دهد تا حامی برند شوند و در زمانی کوتاه به قهرمانان برند بپیوندند.

به طور خلاصه افزایش مشارکت کارمندان، دادن اطلاعات کامل مرتبط به آنها، ایجاد یک طرح شفاف از پیام برند، ثبات داشتن و تشویق قهرمانان برند، پنج راهی هستند که وقتی با هم به کار می‌روند، حمایت کارمندان از شرکت را تقویت می‌کنند. به خاطر داشته باشید که حمایت کارمندان از شرکت، شیوه‌ی موثری برای ارتباط با مشتریان‌تان است.

کارمندان وفادار بسازیم؟

یکی از اثرگذارترین عوامل در موفقیت سازمان‌ها استفاده از امتیاز نیروی انسانی کارآمد، وفادار و سازگار با اهداف و ارزش‌های سازمان است. کارمندان متعهد محیط کارشان را جایی فراتر از یک محیط معمولی می‌دانند که هر روز در ساعت مقرری در آنجا حاضر می‌شوند و درست پس از پایان زمان کار محل را ترک می‌کنند.

یک کارمند وفادار، موفقیت سازمانش را چیزی متفاوت از موفقیت شخصی خودش نمی‌داند و برای رسیدن به اهداف مهم سازمان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. اما رسیدن به مرز وفاداری و تعهد کارمندان موضوعی است که مسئولیت سنگین آن بر عهده مدیر سازمان است. در حقیقت این مدیر است که حس تعلق خاطر، تعهد و وفاداری را در قلب کارمندان ایجاد و از آن مهم‌تر این حس را بین کارمندان تقویت می‌کند.

در این مطلب به راهکارهایی برای تقویت حس تعهد بین کارمندان به خصوص در سازمان‌های تازه تاسیس توسط مدیران کارآفرین اشاره کرده‌ایم:

استخدام کارکنان با خصوصیات اخلاقی همسو با سازمان

برخلاف تصور عده‌ای که معتقدند زندگی شخصی با زندگی اجتماعی و شغلی هر فردی متفاوت است، باید بدانید که رفتارها و خصایص شخصی به طور کامل در روند پذیرش شغل افراد تاثیر گذار است.

عملکرد افراد در محیط کارشان دقیقا برگرفته از ویژگی‌های فردی، عاطفی، وجدانی و … تاثیر می‌پذیرد بنابراین اگر جایگاه فرد در محل کارش با خصوصیات روحی و اخلاقی او متفاوت باشد، این فرد به هیچ وجه نمی‌تواند عملکرد مثبتی در زمینه کارش داشته باشد.

توضیحات بیشتر و دانلود

بازدید : 120
چهارشنبه 17 دی 1399 زمان : 0:05

پاورپوینت رونق کسب و کار با اینستاگرام

توسعه کسب و کار با اینستاگرام

کلید اصلی موفقیت برای صاحبان کسب و کارهای نوپا

دید کلی؛

فایل پاورپوینت رونق کسب و کار با اینستاگرام – کلید اصلی توسعه کسب و کارهای نوپا، در قالب 87 اسلاید پاورپوینت جامع و کامل به صورت پی دی اف آماده شده است

این فایل برای تمامی مدیران و صاحبان کسب و کار های بزرگ، متوسط و کوچک، فعالان گردشگری؛ اساتید دانشگاه، دانشجویان، هنرمندان، بازاریابان و تجار داخلی و خارجی مفید بوده و می تواند د رمحبوبیت کلیه عزیزانی که از آن استفاده می کنند تاثیر استراتژیک داشته باشد.

توضیحات پاورپوینت رونق کسب و کار با اینستاگرام

اهداف:

هدف ۱: چگونه برای کسب و کار خود پیج کارآمد و جذابی داشته باشیم؟

هدف ۲: چگونه مشتریان هدفمان را از وجود خودمان آگاه کنیم؟ و آنها را فالوئر و درگیر خود کنیم؟

هدف ۳: چگونه به هدف لذت بخش فروش و برندسازی برسیم؟

  • چطور در اینستاگرام فروش داشته باشم؟
  • چطور در اینستاگرام کسب درآمد داشته باشیم؟
  • چگونه در اینستاگرام کسب و کار خود را رشد دهیم؟
  • چگونه در اینستاگرام خودمون رو معرفی کنیم؟
  • بهترین ایده های اینستاگرام
  • اصول یک پیج موفق
  • چه کارهایی در اینستاگرام درآمد بیشتری دارند؟
  • مهمترین راز کسب درآمد از اینستاگرام
  • روش های رایگان و هدفمند افزایش فالوور
  • روش های رایگان و هدفمند افزایش لایک
  • اپلیکیشن های کاربردی کار با اینستاگرام

بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی ، کسب درآمد از اینستاگرام

چگونه از طریق اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟

اینستاگرام شبکه اجتماعی شادی، غذا، مسافرت،، جشن، یادگاری، خوشگلی و خوش تیپی، شیرینی، مهمانی، کافه و کلی چیزهای خوب دیگر است. به مواردی که برای نمونه ذکر کردم دقت کنید همه این‌ها چیزهایی است که مردم به راحتی و با کمال میل برای آن هزینه می‌کنند. به همین دلیل ساده و مهم، اینتساگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای کسب درآمد است.

کاربران دقیقا چگونه از اینستاگرام کسب درآمد دارند؟

روش اول: فروش مستقیم محصولات

به احتمال زیاد خیلی از تولید کنندگان لوازم شخصی، مد یا لوازم تزئینی را می‌توانید در اینستاگرام پیدا کنید که تصاویر اجناس خود را منتشر می‌‌کنند، به فروش می‌رسانند و از اینستاگرام به عنوان یک رسانه رایگان برای تبلیغ محصولات خودشان استفاده می‌کنند. این روش زودبازده‌ترین روش کسب درآمد از اینستاگرام است.

روش دوم: تبلیغات

در این روش افراد با ترفندهایی که در ادامه ذکر می‌کنیم به تعداد قابل توجهی دنبال‌کننده یا همان فالوور دست پیدا می‌کنند و تبدیل به یک رسانه پر بازدید می‌شوند، سپس با قرار دادن تصاویر تبلیغاتی در بین محتوای منتشر شده، به درآمد خوبی می‌رسند. این روش ساده‌ترین روش کسب درآمد از اینستاگرام است.

روش سوم: برندسازی

این روش مخصوص صاحبان کسب‌وکارهاست که از پتانسیل اینستاگرام برای توسعه برند و بازاریابی خود استفاده می‌کنند. برندها در این روش به صورت دائم روی محصول یا خدمات خاصی تأکید نمی‌کنند و به جای فروش مستقیم محصول، سعی در هدایت کردن مشتری به محل اصلی عرضه محصول خود که وب‌سایت یا فروشگاه است دارند. این روش اصولی‌ترین و بهترین روش کسب درآمد از اینتساگرام است.

روش چهارم: خرید و فروش صفحات و فالور

این روش در واقع همان دلالی است که همه‌جا وجود دارد. افرادی صفحات کاذب درست می‌کنند و با روش‌های عجیب و غریب کاربر جذب کرده و بعد به دیگران می‌فروشند و در این بین از هیچ تلاشی برای سوء استفاده از اعتماد دیگران دریغ نمی‌کنند! اگر چه این روش می‌تواند درآمد خوبی داشته باشد اما بدترین روش درآمد اینترنتی از این شبکه ‌اجتماعی است.

توضیحات بیشتر و دانلود

بازدید : 213
سه شنبه 16 دی 1399 زمان : 23:53

پاورپوینت استراتژی های بازاریابی صادراتی

توسعه صادرات با بازاریابی دیجیتال

در راستای تولید متناسب با سلیقه و ذائقه مشتریان خارجی

دید کلی؛

فایل پاورپوینت استراتژی های بازاریابی صادراتی – توسعه صادرات با بازاریابی دیجیتال، در قالب 163 اسلاید پاورپوینت جامع و کامل به صورت پی دی اف آماده شده است

این فایل برای تمامی مدیران و صاحبان کسب و کار های بزرگ، متوسط وکوچک، فعالان گردشگری؛ اساتید دانشگاه، دانشجویان، هنرمندان، بازاریابان و تجار داخلی و خارجی مفید بوده و می تواند در محبوبیت کلیه عزیزانی که از آن استفاده می کنند تاثیر استراتژیک داشته باشد.

محتوای فایل پاورپوینت استراتژی های بازاریابی صادراتی

محتوای این فایل در محورهای استراتژیک به شرح زیر تنظیم و تدوین شده است:

ارائه روش های نوین بازاریابی دیجیتال در عرصه بین الملل

معرفی کاربردی کانال ها و ابزارهای مهم در بازاریابی دیجیتال بین المللی

معرفی شیوه های اندازه گیری اثربخشی کانال ها و رقبا

معرفی کامل امکانات گوگل برای بازاریابی محصولات و خدمات و روش های کاربرد آن

معرفی کامل امکانات بازاریابی شبکه های اجتماعی بین المللی به همراه برنامه عملیاتی

معرفی کانال های خاص ورود به بازارهای بین المللی

ستراتژی های بازاریابی و تبلیغات دیجیتال در بازارهای بین المللی

استفاده از ابزارهای دیجیتال در تحقیقات بازار و هدف گذاری صادراتی

ارتقاء علمکرد و کاهش هزینه های بازاریابی دیجیتال در بازارهای صادراتی

روابط عمومی دیجیتال و نقش آن در بازارهای بین المللی

بلاکچین و ارزهای دیجیتال و کاربرد آن در صادرات

روش های نوین پرداخت و تبادلات ارزی و ریالی در صادرات

مکاتبات بازرگانی دیجیتال(اینترنتی) در صادرات

صادرات محصولات و خدمات فناوری اطلاعات و سرویس های دیجیتال

امروزه با توجه به کمرنگ شدن مرزهای تجارت، ارز آوری و رونق اقتصادی در قالب تجارت خارجی دارای اهمیت خاصی برای کشورها می باشد، از این رو صادرات از جایگاه ویژه ای در اقتصاد کلان دولت ها برخوردار می باشد. از این رو شناخت بازارهای خارجی، چگونگی ورود به بازارهای هدف، پایه و اساس صادرات را تشکیل داده، و این امر جز پیمودن مراحل بازاریابی نوین با روش های علمی قابل اجرا نمی باشد.

تحقیقات در خصوص بازارهای هدف و تعیین چگونگی استراتژی بازاریابی و روش های مرسوم و مورد استفاده کشورهای مختلف می تواند زمینه حضور در بازارهای خارجی را فراهم آورده و از این مسیر ارز آوری و سود سرشاری نصیب واحدهای تولیدی، صنعتی و تجاری را ایجاد نماید. از این رو حضور فناوری اطلاعات در حوزه صادرات موجب تسهیل در امر صادرات کالا و خدمات صادراتی در بازارهای جهانی می گردد.

توضیحات بیشتر و دانلود

بازدید : 159
سه شنبه 16 دی 1399 زمان : 23:47

پاورپوینت بازاریابی شرکت شیائومی

با رویکرد شناخت بازار و مدیریت ذائقه مشتریان

دید کلی؛

فایل پاورپوینت بازاریابی شرکت شیائومی با رویکرد شناخت بازار و مدیریت ذائقه مشتریان، در قالب 69 اسلاید پاورپوینت جامع و کامل به صورت پی دی اف آماده شده است

در این فایل مطالب ارزشمند در زمینه شناخت بازار و مدیریت ذائقه مشتریان از دیدگاه های صاحب نظر بازاریابی با ۶۹ اسلاید ویژه ارائه می گردد و می تواند برای مدیران کلیه کسب و کارها و سازمان های تولیدی و خدماتی، همچنین دانشجویان کلیه رشته و کارمندان محترم در کلیه صنوف و کلیه عزیزانی که بازاریابی را ارزشمند می دانند؛ قرار گیرد.

بخشی از توضیحات پاورپوینت بازاریابی شرکت شیائومی

با تامل در موفقیت شیائومی یک نکته کلیدی در بازاریابی و شناخت بازارهای هدف ؛همچنین مدیریت ذائقه مشتریان گوش زد می گردد. و آن هم این که موفقیت شیائومی را؛ نه سابقه درخشان و نه هزینه های کلان رقم زده است که اگر اینطور بود. نوکیا و موتورولاهم درسابقه درخشان و هم در هزینه های کلانی که به محصول خویش انجام داده بودند.بطورحتم خیلی جلوتر از شیائومی حرکت می گردند.

این غول موبایل چینی با شناخت بازار و مدیریت ذائقه مشتریان و مهم تر این که با مزیت رقابتی فروش آنلانین به این موفقیت دست یافته است.

محورهای اصلی

سبک بازاریابی و فروش اختصاصی و خاص

حمایت شرکت چاینا موبایل از این شرکت

اما رمز موفقیت این شرکت چه بود؟

شناخت دقیق بازارهای هدف و پوشش طیف وسیعی از سلایق و توجه به نیاز آنها

تاریخچه شرکت شیائومی

ماموریت شرکت شیائومی

چشم انداز شرکت شیائومی

اهداف شرکت شیائومی

استراتژی شرکت شیائومی

خط مشی ها شرکت شیائومی

محصولات و خدمات شرکت شیائومی

ارزش ها شرکت شیائومی

تحلیلSWOT شرکت شیائومی

استراتژی فروش شیائومی

استٰاتژی فروش شیائومی بسیار با استراتژی فروش برندهای مطرحی چون سامسونگ و اپل متفاوت است. لی جون، مدیرعامل شیائومی بر این عقیده است که قیمت‌های عرضه شده توسط برندهای اپل و سامسونگ متناسب با کیفیت و خدمات محصولات‌شان نیست و در واقع این برندها بیشتر پول هیاهوی تبلیغاتی‌شان را از مشتریان خود می‌گیرند. شیائومی بر خلاف سامسونگ و اپل حاشیه سود بالایی ندارد.

عمده‌ی فروش این برند از طریق آنلاین است از این رو هزینه‌ی کم‌تری بابت نیروی فروش و موارد مربوط به آن می پردازد. بنابراین شیائومی باکی ندارد که محصولش ۱۸ ماه داخل کارتن بماند! در طی این مدت هم قطعات سخت افزاری ارزان‌تر شده و طبیعتا قیمت محصول هم ارزان‌تر می‌شود. لوازم جانبی گوشی، گجت‌های هوشمند خانگی، اپلیکیشن‌ها و ویدیوهای آنلاین از جمله محصولاتی هستند که فروش آن‌ها درآمد شیائومی را تامین می‌کند.

روش فروش شیائومی متفاوت بوده و عمده‌ی فروش محصولات این برند به شیوه‌ی آنلاین است

در واقع، شیائومی عرصه‌ی سخت‌افزار را تنها ابزاری برای انتقال نرم‌افزار و سرویس‌های اینترنتی می‌داند. به همین دلیل هوگو بارا در مصاحبه‌ای عنوان می‌کند:

ما بیشتر از این که یک تولید کننده‌ی سخت‌افزاری باشیم، در عرصه‌ی نرم‌افزار و اینترنت عمل می‌کنیم.

در زمینه‌ی تبلیغات، شیائومی به شیوه‌ی تبلیغات سنتی اعتقادی ندارد و با استفاده از خدمات شبکه‌های اجتماعی و تکیه بر بازخوردهای مشتریانش در جهت تبلیغ محصولات خود عمل می‌کند.

توضیحات بیشتر و دانلود

بازدید : 204
سه شنبه 16 دی 1399 زمان : 23:42

پاورپوینت بازاریابی شرکت ردبول

استراتژی بازاریابی محتوایی کمپانی رد بول

با رویکرد جذب وفادارترین مخاطبان کره زمین

دید کلی؛

فایل پاورپوینت بازاریابی شرکت ردبول – استراتژی بازاریابی محتوایی کمپانی Red bull، در قالب 106 اسلاید پاورپوینت به صورت جامع و کامل آماده شده است

در این نوشتار، علاوه بر تحلیل موفقیت کمپانی رد بول از منظر موفقیت در بازاریابی که توانسته است سهم بازار ۴۳درصدی نوشیدنی های انرژی زا را ازآن خود بنماید؛ به رمز موفقیت برندهای موفق جهانی از جمله:

شرکت آگوست ارتکر، نایک، جان دییر، کوکاکولا، میشلن، پراکتراندگمبل، لگو، خطوط هوایی دلتا، جیکو، مسترکارت، اوراق بهادارETF، مینت، Zappos، اوبرسونی، آدیداس، لوازم خانگیIkea و…. به صورت مطالعه موردی پرداخته شده است.

بخشی از توضیحات پاورپوینت بازاریابی شرکت ردبول

آشنایی با روش های بازاریابی خلاقانه “دیتریش ماتشیتز” در برند ردبول (Red bull)

دیتریش ماتشیتز، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت ردبول (Red Bull) است که با ثروت خالص ۱۶ میلیارد دلاری خود ثروتمندترین فرد اتریشی به شمار می آید.

وی و شریک تایلندی خود چالیو یوویدیا در ابتدا شرکتشان را در سال ۱۹۸۷ و در حوزه ی تولید نوشابه های گازدار تاسیس نموده و به سرعت راه های جالبی را برای سرعت بخشیدن به اعتبار برند خود برگزیدند؛

از جمله خرید یک تیم در مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک و مشارکت با یک چترباز اتریشی به نام فلیکس باومگارتنر برای انجام پرشی در ارتفاع ۱۲۰٫۰۰۰ پایی در سال ۲۰۱۲ میلادی. بر اساس آمار مجله ی فوربز در سال ۲۰۱۶ بیش از ۶ میلیارد قوطی از نوشابه های ردبول در جهان به فروش رفته است.

این مرد ثروتمند و کارآفرین ۷۲ ساله به ندرت در انظار عمومی به ابراز عقیده پرداخته و خود را از تیررس رسانه ها دور نگه می دارد. با این وجود وی ماه گذشته در مصاحبه ای با روزنامه ی اتریشی «Kleine Zeitung» نظرات خود در مورد دونالد ترامپ را بیان کرده و از دولت اتریش برای اجازه دادن به مهاجران جهت وارد شدن به این کشور انتقاد کرده است.

او از رییس جمهور ایالات متحده دفاع کرده و گفته است:” به نظر من او به اندازه ای که نشان می دهد نادان نیست”.

همچنین وی اعلام کرده است که قصد دارد یک سایت خبری به زبان آلمانی را به نام «Nä her an die Wahrheit» (به معنای نزدیک تر به واقعیت) راه اندازی کند. در ادامه ی این مطلب قصد داریم به بررسی تاریخچه ی شرکت ردبول و تلاش های ماتشیتز برای تبدیل کردن برند ردبول به یک برند جهانی و معتبر بپردازیم. با ما همراه باشید.

ماتشیتز در دانشگاه تجارت شهر وین در رشته ی بازاریابی تحصیل کرده است. وی به مدت ۱۰ سال در این دانشگاه درس خواند و در نهایت در سن ۲۸ سالگی فارغ التحصیل شد. بعد از دانشگاه وی به عنوان مدیر بازاریابی بین المللی شرکت «Blendax» که در حوزه ی محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت داشت مشغول به کار شد.

در طول یکی از سفرهای کاری خود به تایلند، ماتشیتز با یک نوشیدنی شیرین نیروزا آشنا شد که بنا بر ادعای خود او ناراحتی ناشی از خستگی سفر وی را از بین برد.

در ادامه آمیخته بازاریابی شرکت ردبول را بررسی می کنیم:

استراتژی های محصول:

محصول این شرکت اولین نوشیدنی انرژی زا در نوع خودش است و همچنان تلاش می کند، جایگاه خود را حفظ کند. ردبول به طور خاص با هدف افزایش فعالیت ذهنی و جسمی، افزایش عملکرد در زمان استرس و بهبود سرعت واکنش افراد تولید شد و به جایی رسید که شعار خود را با عنوان «ردبول به شما بال می دهد» انتخاب کرد.

استراتژی های توزیع:

ردبول محصول خود را از طریق کانال های توزیع مختلف، پخش می کند. اولین کانال مستقیم است که در آن ردبول با راه اندازی غرفه هایی برای فروش محصولش، خود برقرارکننده تعامل با مصرف کننده است کانال توزیع دیگر، کانال عمده است که در آن ردبول محصول خود را به یک عمده فروش مانند فروشگاه ها می دهد تا آن را به دست مصرف کننده برسانند.

استراتژی های ترفیع:

۱٫ فعالیت های مربوط به رویدادهای ورزشی و فرهنگی

۲٫ ابداع ورزش جدید.

۳٫ تبلیغات متفاوت

استراتژی های قیمت:

ردبول درباره استراتژی های قیمت گذاری خود بسیار جدی است چراکه خود را به عنوان شرکتی با کیفیت که تولید کننده محصولی بسیار با کیفیت است، معرفی می کند. محصول این شرکت در میان رقبایش گران ترین است. زیرا برندی معتبر و شناخته شده است و وفاداری مصرف کننده هایش را دارد.

توضیحات بیشتر و دانلود

بازدید : 120
سه شنبه 16 دی 1399 زمان : 23:34

پاورپوینت بازاریابی به سبک شرکت هیوندای

با رویکرد تامین نیاز خودرو برای مشتریان امروز و آینده

دید کلی؛

فایل پاورپوینت بازاریابی به سبک شرکت هیوندای با رویکرد تامین نیاز خودرو برای مشتریان امروز و آینده، در قالب 107 اسلاید پاورپوینت به صورت پی دی اف بطور جامع و کامل آماده شده است

بخشی از توضیحات پاورپوینت بازاریابی به سبک شرکت هیوندای

داستان موفقت هیوندای

خودروسازی پرتلاش به نام هیوندای

شاید ۴۰ سال پیش در کشور نامی از خودروسازان کره ای نمیشنیدیم و برندهایی به نام کیا یا هیواندای برای همه ناشناس بودند. در واقع کارخانه خودروسازی هیوندای چند سالی است که در بازارهای جهانی به خودروسازی مطرح تبدیل شده و تا قبل از این موفقیت چشمگیر خود شاید وضعیتی بهتر از خودروسازان ایرانی نداشت.

آنچه که در مورد هیوندای بسیار حائز اهمیت است، کیفیت خودروهای تولیدی یا قرار گرفتن بین ۵ خودروساز برتر دنیا نیست، بلکه رشد ناگهانی این شرکت و پیوستن به بازار جهانی در کمتر از ۳ دهه برای بسیاری از افراد غیر قابل باور می باشد.

شاید برای بسیاری از شما این سوال مطرح شود که چشم بادامی های خاور دور چطور یک شبه ره ۱۰۰ ساله را پیمودند و توانستند محصولاتی تولید کنند که هم اکنون با امثال بنز، فورد و بی ام و رقابت می کند. شاید بد نباشد قدری به گذشته بازگردیم و با هیوندای ۴۰ سال پیش کمی بیشتر آشنا شویم.

دهه ۷۰ میلادی زمانیکه خودروسازان ژاپنی با تولید خودروهای کم مصرف خود شک بزرگی به بازار امریکا و اروپا وارد کردند، هیوندای کارخانه ای بود که حتی قادر نبود اتوموبیلی را به تنهایی طراحی کند. حمایتهای دولت تنها دلیل زنده ماندن این خودروساز کره ای بود. طی این سالها بود که دولت کره آشوبی (crisis) بین خودروسازان خود ایجاد کرد.

خودرو سازان تنها ۲ سال دیگر میتوانستند از حمایتهای دولتی استفاده کنند و پس از آن با هجوم واردات خودروهای خارجی مواجه میشدند. آشوبی که دولت ایجاد کرده بود قدری بی رحمانه بود ولی هیواندای ترجیح داد تا کارمندان خود را در این آشوب سهیم کند و با ایجاد یک آشوب داخلی همه سیستم خود را برای تحولی عظیم تحریک کرد.

نقشه راه کاملا مشخص بود. باید از خودروسازان خارجی کمک گرفته میشد. فازبندی پروژه به دقت انجام گرفت و در فاز اول خودروی فورد کورتینا با کمک کارخانه فورد مونتاژ شد. نکته جالب توجه در این فاز میزان کار کارمندان هیوندای بود. شرکت یک گروه از مهندسان را به فورد فرستاده بود تا از نزدیک با تکنولوژی آشنا شوند.

این گروه روزانه ۱۶ ساعت مشغول یادگیری بوده و پس از بازگشت به هتل قبل از خواب تمامی آموخته های خود را مستندسازی میکردند. این روند برای ۶ ماه ادامه داشت.

هیوندای به این سطح از دانش اکتفا نکرد و در فاز دوم به دنبال طراحی اولیه خودرو رفت. در این فاز با برخی شرکتهای طراحی خودرو همکاری کرد و پس از ۱۲ سال تلاش بالاخره در سال ۱۹۸۵ خودروی پونی را به بازار معرفی کرد.

دانش طراحی اولیه برای رسیدن به ۵ خودروساز برتر جهان کافی نبود، همین امر هیواندای را به سمت فاز ۳ حرکت داد. در این فاز دانش طراحی به صورت عمیقتر آموخته شد و پس از ۱۴ سال خودروی اکسل که با طراحی خود هیوندای تولید شده بود روانه بازار شد.

طی این سالها خودروسازان مطرح دنیا خطر ورود یک رقیب کره ای را حس کرده و از همکاری با هیواندای سرباز زدند. حتی این عدم همکاری هم مانع پیشرفت هیوندای نشد و پس از رایزنی های فراوان و با اعطای برخی امتیازها بالاخره میتسوبیشی حاضر به همکاری با هیوندای و کمک به یادگیری دانش طراحی شد.

در فاز چهارم پروژه، هیوندای توانست خود را به جمع خودروسازان برتر جهان نزدیک کرده و دانش طراحی مختص خود را توسعه دهد. پس از اجرای این فاز در سال ۱۹۹۵ خودروی اکسنت (که چند سالی است که شاهد حضور مدلهای جدید این خودرو در بازار هستیم) به عنوان نخستین خودروی هیواندای با دانش طراحی مختص به خود تولید شد.

پس از پایان این پروژه هیواندای پله های ترقی را سریعتر از گذشته طی کرد و امروز به عنوان یکی از برترین خودروسازان جهان مطرح شده است. شاید مهمترین رمز موفقیت این شرکت کره ای، تلاش بی وقفه تمامی کارمندان و مدیران ارشد بوده است.

جایگاه هیواندای ۴۰ سال پیش با جایگاه امروزی خودروسازان ایرانی تفاوت زیادی نداشت و شاید در برهه ای خودروسازان وطنی وضعیت بهتری نسبت به همتای کره ای خود داشته اند. امید است بتوانیم با الگو گرفتن از این داستانهای موفقیت، روزی شاهد حضور تولیدات ایرانی در بازارهای بین المللی باشیم.

توضیحات بیشتر و دانلود

بازدید : 298
سه شنبه 16 دی 1399 زمان : 23:28

پاورپوینت استراتژی شرکت بی ام و

تحلیل محیط و بازاریابی شرکت BMW

دید کلی؛

فایل پاورپوینت استراتژی شرکت بی ام و – تحلیل محیط و بازاریابی شرکت BMW، در قالب 184 اسلاید پاورپوینت و 25 صفحه ورد قابل ویرایش به صورت جامع و کامل آماده شده است

بخشی از توضیحات پاورپوینت استراتژی شرکت بی ام و

تحلیل تخصصی برند BMW با تکیه بر تحلیل کامل SWOT

برند BMW

حوزه ی عملکرد برند : تولید موتورسیکلت با برند BMW ، تولید خودرو با برند BMW ، ارائه خدمات مالی با برند BMW

حوزه ی عملکرد جغرافیایی برند : در کل دنیا ( بیش از ۱۵۰ کشور)

نوع معماری برند : هیبریدی

دفتر مرکزی برند : مونیخ آلمان

درآمد برند ( براساس یورو) : ۹۲۱۷۵ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۵ – ۸۰۱۰۴ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۴

سود برند ( براساس یورو ) : ۶۳۹۶ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۵ – ۵۸۱۷ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۴

تعداد پرسنل : ۱۲۲۲۴۴ در سال ۲۰۱۵

رقبای اصلی برند : کرایسلر گروه LLC، Daimler AG، شرکت فورد موتور، شرکت جنرال موتورز، شرکت موتور هوندا، شرکت موتور

هیوندای، شرکت موتور نیسان، تاتا موتورز، تویوتا موتور، فولکس واگن AG و بسیاری از شرکت های خودروسازی دیگر.

شخصیت برند : HERO یا قهرمان

گروه صنعتی BMW یک شرکت خودرو سازی تولید و فروش اتومبیل و موتور سیکلت در سراسر جهان است. این شرکت بزرگترین تولید کننده خودروهای لوکس و بزرگترین تولیدکننده خودرو در جهان است که تولید ۲٫۲۷۹ میلیون اتومبیل دارد.

BMW اتومبیل و موتورسیکلت های خود را تحت ۵ مارک مختلف در بازار عرضه و به فروش می رساند :
BMW , Mini , Rolls-Royce , Motorrad , Husqvarana
و بازارهای اصلی این شرکت عبارتند از: چین، ایالات متحده آمریکا، آلمان، بریتانیا و فرانسه. ( که این شرکت در چین فقط به تنهایی از برند BMW خود بیش از ۴۶۴،۰۰۰ خودرو و موتور سیکلت فروخته است. )

جدول SWOT در طبقه خودرو – برند BMW

ضعف – قوت

– به عنوان یک برند پورتفلیو جهانی سبد محصولات کمی برای مشتریان دارد.

– میزان بدهی برند بالاست

– یکی از با ارزش ترین برندها در تولید خودرو در جهان است

– در گستره متنوع جغرفیایی فعال است و درآمد زایی از بازارهای متنوعی دارد.

– عملکرد موفقی در چین و بازار چین دارد.

– محصولات به واسطه ی مهندسی کامل تولید تجربه رانندگی عالی را برای راننده خلق می کنند.

– صلاحیت در خودروهای هیبریدی و الکتریکی دارد.

– استراتژی روشن برای دیدار با چالش ها و روند های آینده طراحی و به مرز اجرا درآورده است

تهدید – فرصت

– افزایش رقابت در بازار خودروهای جهانی

– افزایش مقررات دولتی ممکن است هزینه ها را افزایش دهد

– افزایش کیفی و حضور خودروهای آمریکایی در بازار خودرو

– افزایش قیمت سوخت

– افزایش رفاه عمومی و تقاضا برای خودروهای ارزشمند مستقل

– ضعیف شدن ارزش یورو به واحد پول سایر کشورها

– نسخه های جدید ، خاص و متنوع

تحلیل نقاط قوت – ضعف – فرصت و تهدید

نقاط قوت برند BMW با تکیه بر جدول SWOT

یکی از با ارزش ترین برندها در تولید خودرو در جهان است

طبق گفته Interbrand، برند BMW، سومین برند برتر جهان با ارزش ۴۱٫۵ میلیارد دلار است. البته فوربس برند BMW را به عنوان دومین برند با ارزش خودرو در جهان، به ارزش ۲۸٫۸ میلیارد دلارمعرفی کرده است .در لیست اسامی برند خودرو فقط برندهای تویوتا و مرسدس بنز توانسته اند با BMW رقابت کنند.

ارزش برند BMW در سنجش اعتبار برند مثبت ارزیابی شده است و به این معنا است که نام تجاری BMW یکی از برند های شناخته شده خودرو در جهان است . همچنین BWMدارای شهرت در تولید وسایل نقلیه کاملا مهندسی شده است که تجربه یک رانندگی لوکس را به شما هدیه می دهد .

این نقطه ی قوت در برند BMW به شما کمک می کند تا در به رسمیت شناختن نام تجاری بالا به شرکت موفق تر عمل کنید و محصولات و خدمات مربوط به برند را سریعتر و بدون هزینه تبلیغات سرسام آور معرفی کند.

در گستره متنوع جغرفیایی فعال است و درآمد زایی از بازارهای متنوعی دارد.

BMW بر خلاف بسیاری از رقبای خود در آلمان ، به بازار آلمان و یا تنها چند بازار بزرگ برای فروش محصولات و کسب درآمد خود تکیه نمی کند.

یکی از بازار اصلی BMW با توجه به درآمد و حجم فروش وسایل نقلیه اش ، کشور چین است ، جایی است که این شرکت بیش از ۴۶۴،۰۰۰ دستگاه خودرو و موتور سیکلت فروخته و در سال ۲۰۱۵ فروش ۱۵٫۸۵۶ میلیارد یورو درآمد داشته است. با این حال، این تنها ۱۷٫۲٪ از کل درآمد برند BMW است.

توضیحات بیشتر و دانلود

تعداد صفحات : -1

درباره ما
Profile Pic
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 767
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 62
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 294
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 115
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 606
  • بازدید ماه : 6147
  • بازدید سال : 61030
  • بازدید کلی : 191708
  • کدهای اختصاصی