دانلود پاورپوینت روانشناسی تبلیغات
استراتژی روان شناسی در تبلیغات
پاورپوینت استراتژی روان شناسی تبلیغات برای مدیریت ذهن و احساسات مخاطبان
دید کلی؛
فایل پاورپوینت روانشناسی تبلیغات و استراتژی روان شناسی در تبلیغات برای مدیریت ذهن و احساسات مخاطبان در 175 اسلایدهای پاورپوینت به صورت جامع و کامل با فرمت pdf آماده شده است.
در این فایل مطالب ارزشمند در زمینه استراتژی روانشناسی تبلیغات، راهبردهای بازاریابی، بخش بندی بازارها و مشتریان از دیدگاه های صاحب نظر بازاریابی با ۱۷۵ اسلاید ویژه ارائه می گردد و می تواند برای مدیران کلیه کسب و کارها و سازمان های تولیدی و خدماتی، همچنین دانشجویان کلیه رشته و کارمندان محترم در کلیه صنوف و کلیه عزیزانی که راهبردهای بازاریابی را ارزشمند می دانند، مفید واقع گردد.
توضیحات فایل پاورپوینت روانشناسی تبلیغات
روانشناسی تبلیغات چیست و چگونه در ذهن و احساسات مخاطبان تاثیر می گذارد؟
آیا تا به حال برای تان اتفاق افتاده است که تبلیغاتی را در تلویزیون دیده و تحت تأثیر قرار گرفته باشید؟ آیا هر بار که راجع به یک تبلیغ خاص فکر می کنید احساساتی می شوید؟ جواب بسیاری از افراد، مثبت خواهد بود و چنین تاثیری وابسته به روانشناسی تبلیغات است.
چرا بعضی از کمپین های تبلیغاتی موفق می شوند و در ذهن مان می مانند و بقیه به راحتی از یاد می روند؟ تصادف و شانسی در کار نیست و چنین امری حاصل زحمت و کاری دقیق است که فاکتورهای مختلفی را در بر دارد. زندگی همه افراد با تبلیغات گره خورده است و هر کس بخش زیادی از روز خود را با تبلیغات سر و کار دارد. تبلیغات همه جا هستند و می توانند روی صفحه تلویزیون و گوشی همراه، رادیو، رسانه های اجتماعی و … خود را نشان دهند.
به این ترتیب می توان گفت که روانشناسی تبلیغات روی ذهن همه افراد تأثیر می گذارد و اگر با ما همراه شوید، به شما خواهیم گفت که این امر چگونه صورت می گیرد.
تعریف روانشناسی تبلیغات
به طور کلی، روانشناسی تبلیغات ترکیبی از متغیر های متفاوت است که سعی می کنند گرایشات ذهنی مصرف گرایی را پیش بینی کنند. امروزه تبلیغات فقط به تلویزیون، رادیو و حتی اینترنت محدود نمی شود و عملا هر چیزی که در اطراف مان است این نقش را ایفا می کند. نحوه ای که محصولات در یک فروشگاه به نمایش گذاشته می شوند، رنگ و اندازه چیپس، قیمت لباس ها، حرف های زیرکانه ای که در رادیو پخش می شوند و به عبارت دیگر، هر چیزی که محصولی را جذاب و نظرمان را به آن جذب می کند، ابزاری قوی برای تبلیغات آن است.
همه ما وقتی محصولی را می خریم، سعی می کنیم خود را از دیگران متمایز کنیم. چنین تمایلی برای برجسته، متفاوت و منحصر به فرد بودن، چیزی است که روانشناسی تبلیغات از آن بهره می برد. بعد از اینکه تفاوت های شخصیتی ایجاد شدند، مفاهیمی مانند انگیزه، اولویت ها و یا قضاوت های شخصی پا به میدان می گذارند.
تأثیر تبلیغات در روانشناسی
طبق تحقیقات، مردم در سال ۱۹۷۰ به صورت روزانه ۵۰۰ تبلیغ می دیدند. امروز این رقم در کمترین حالت به ۵۰۰۰ تبلیغ در روز رسیده است. هر ساله ۵٫۳ تریلیون تبلیغ به مردم نشان داده می شود و به طور متوسط، کودکان ۲۰۰۰ تبلیغ ۳۰ثانیه ای در سال می بینند. این رقم برای بزرگسالان ۲ میلیون است.
چنین ارقامی نشان دهنده تاثیر تبلیغات روی موفقیت یک شرکت است. بازاریاب ها می دانند که مردم به چیزی که برای شان لذت بخش و جذاب است، واکنش نشان می دهند و این چیز می تواند یک تصویر، موزیک و یا داستان برندشان باشد. آنها از این موضوع برای ابداع استراتژی های روانشناسی تبلیغات استفاده می کنند تا بتوانند بیشترین مخاطب را جذب کنند. هرچه متخصصان یک کمپین تبلیغاتی کار بلدتر باشند، راحت تر تشخیص می دهند که چه محتوایی بهتر تاثیر می گذارد.
برتری محتوای احساسی بر منطقی
تبلیغات طوری طرح می شوند که هم فکر و هم احساس مخاطب را تحت تأثیر قرار دهند. با این وجود، اهمیت احساس بیشتر به نظر می رسد. براساس عملکرد کمپین های تبلیغاتی، ۳۱درصد تبلیغات با محتوای احساسی موفق بودند. این رقم برای محتوای منطقی ۱۶درصد بود.
تبلیغات احساسی از موضوعات مختلفی استفاده می کنند ولی احساساتی از قبیل افتخار، عشق، موفقیت، یکدلی انسان ها، دوستی، تنهایی و خاطرات بیشترین تأثیر را می گذارند. واکنش احساسی به تبلیغات، بیشتر از محتوای واقعی اش تاثیرگذار است و مصرف کننده را مجاب به خرید محصول می کند.
استراتژی های روانشناسی تبلیغات
با دانستن ویژگی های مردم و نحوه خریدشان، می توانید از طریق رسانه، تأثیر زیادی بر روی شان بگذارید، اما چگونه؟
اگر برای تان اتفاق افتاده که به قصد خرید تعداد کمی محصول به یک سوپر مارکت رفته باشید و با یک سبد پر برگشته اید، تبریک می گوییم، شما مورد هدف تکنیک های علم روانشناسی تبلیغات قرار گرفته اید. در واقع، بازاریاب ها برای متقاعد کردن مشتری از استراتژی های روانشناسی تبلیغات استفاده می کنند و ما به چند مورد اشاره می کنیم:
استراتژی مکانیکی:
نخست، با استفاده از علم روانکاوی، این استراتژی از طریق تکرار یک شعار یا تصویر، مردم را شرطی می کند. تکرار مستمر باعث متقاعدکردن مشتری برای خرید یک محصول می شود.
استراتژی متقاعد کننده:
هدف این تکنیک بالابردن یک محصول و بهتر نشان دادن آن در مقابل محصولات مشابه است. برای این کار، ویژگی های مختلف محصول را معرفی کرده و با طرفداری از آنها، با ویژگی های سایر محصولات مشابه مقایسه می کند. همچنین از عناصر خلاقیت و درک شخصی به خوبی استفاده می کند.
استراتژی فرافکنی:
این روش بر روی الگو ها، فرهنگ و روش زندگی مردم تمرکز می کند و معمولاً محصولات را هماهنگ با سلیقه و نظر های شان نشان می دهد. در اینجا، جامعه شناسی و مردم شناسی نقش مهمی را ایفا می کنند.
استراتژی پیشنهادی:
این استراتژی در نهایت سعی می کند با تکنیک های روانکاوی ذهن مردم را بخواند. به طور کلی، این روش بر روی اضطراب، ترس و استرس مصرف کنندگان تمرکز می کند و آنها را متقاعد می کند «محصولی جادویی» وجود دارد که دقیقا برای نیازهای آنها طراحی شده است.
روانشناسی تبلیغات موفق
در همه کمپین های تبلیغاتی تصمیم های مهمی است که باعث شکست یا موفقیت آن می شود. در همه این تصمیم ها، متخصصان روانشناسی تبلیغات تحقیقاتی انجام می دهند و دانش خود را برای تاثیرگذاری بیشتر بازاریابی ارائه می کنند. آنها این فاکتور ها را در نظر می گیرند:
ویژگی های تبلیغ: کدام رنگ ها، تایپوگرافی و تصاویر باید استفاده شوند.
تکرار: تعداد دفعاتی که باید تبلیغ را ارائه و منتشر کنند. با وجود اینکه این روش یکی از قدیمی ترین استراتژی های موجود است، هنوز هم یکی از موثرترین ها به حساب می آید. فلسفه این روش چنین است که هر چه مصرف کنندگان، پیامی را بیشتر ببینند یا بشنوند، بیشتر در ذهن شان می ماند.
قیمت: قیمت کمتر صرفا به معنای فروش بیشتر نیست. در حالی که این موضوع یک فاکتور بسیار مهم است، متغیرهای دیگری نیز تاثیرگذار هستند.
کانال: تبلیغات در کجا منتشر می شوند (رادیو، تلویزیون، اینترنت و . . . ).
کاربرد اینترنت اشیا در حوزه پزشکی و سلامت
پاورپوینت کاربرد اینترنت اشیا در حوزه پزشکی و مروری بر تاثیر اینترنت اشیاء در حوزه بهداشت و درمان با رویکرد امنیت و بهبود زندگی بیماران
دید کلی؛
فایل پاورپوینت کاربرد اینترنت اشیا در حوزه پزشکی و مروری بر تاثیر اینترنت اشیاء در حوزه بهداشت و درمان با رویکرد امنیت و بهبود زندگی بیماران در 91 اسلایدهای پاورپوینت به صورت جامع و کامل با فرمت pdf آماده شده است.
توضیحات فایل کاربرد اینترنت اشیا در حوزه پزشکی
کاربردهای اینترنت اشیا در حوزه سلامت
اینترنت اشیاء از جمله فناوری های پرکاربردی است که در سال های آینده – بنا بر پیش بینی ها از سال ۲۰۲۰- از آن و تحولات ناشی از استفاده از این فناوری بیشتر خواهیم شنید. اگرچه اینترنت اشیاء در همه حوزه ها کاربردی است، اما می توان گفت یکی از حوزه های مهم و جذابی که می تواند سریعتر از سایر حوزه ها خود را با آن وفق دهد، حوزه سلامت است. در ادامه با کاربردهای اینترنت اشیاء در حوزه سلامت بیشتر آشنا می شویم:
1- تختهای هوشمند:
در بیمارستانها تمامی تخت ها(موسوم به تخت های هوشمند) تحت نظارت قرار می گیرند و ۱۵ شاخصه بیماران توسط حسگرها و تجهیزات هوشمند بطور دایمی بررسی می شود تا در صورت سلامت کامل؛ بیمار به سرعت ترخیص شده و بتوان از فضا و تجهیزات بصورت بهینه تری استفاده کرد که این عمل باعث صرفهجویی در وقت بیمارانی که در انتظار اورژانس ها هستند و نیاز فوری به آن دارند میشود.
2- مانیتورینگ از راه دور :
علایم مختلفی که پزشک در نظر دارد از راه دور بررسی شده و وضعیت بیمار به پزشک اطلاع داده می شود تا پزشک بتواند درمانهای احتمالی را در نظر بگیرد؛ این مورد علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه و کاهش رفت و آمدها برای بیمارانی که در مناطق دور افتاده زندگی می کنند یا ناتوانی حرکتی دارند، می تواند بسیار مفید باشد.
3- مانیتورینگ مداوم قند خون و مقدار انسولین :
وسایل هوشمند در زمینه بیماریهای مربوط به دیابت که نیازمند نظارتی مداوم هستند می تواند بسیار مفید باشد . دستگاه CGM وسیلهای است که با مانیتورینگ مداوم قند خون در فواصل منظم؛ سطح قند خون را بطور مداوم کنترل می کند؛ این سیستم در سال ۱۹۹۹ توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تایید شد و در سالهای اخیر CGM های هوشمند وارد بازار شدهاند.
CGM های هوشمند مانند Eversense و Freestyle Libre داده های مربوط به سطح قند خون را به برنامهای در iPhone ، Android یا Apple Watch ارسال میکنند تا آنها بتوانند با بررسی اطلاعات؛ تشخیص درستی دهند. برنامه FreeStyle LibreLink امکان نظارت از راه دور توسط مراقبین را نیز فراهم کرده است، که این مراقبت میتواند توسط والدین یا فرزندان فرد بیمار دیابتی یا بستگان بیماران سالخورده باشد.
دستگاه هوشمند دیگری که در حال حاضر زندگی بیماران دیابتی را بهبود می بخشد قلم انسولین هوشمند است. قلم های انسولین هوشمند :
Gocap ; InPen و Esysta این توانایی را دارند که به طور خودکار؛ زمان ، مقدار و نوع انسولین تزریق شده را با دوز ضبط کنند و نوع صحیح تزریق انسولین را در زمان مناسب توصیه کنند.
این دستگاه ها با یک برنامه تلفن هوشمند تعامل دارند که می تواند داده های طولانی مدت را ذخیره کند، به بیماران دیابتی کمک می کند که مقدار انسولین خود را محاسبه کنند و حتی (در مورد Gocap) به بیماران اجازه می دهد تا وعده های غذایی و قند خون خود را ضبط کنند ، تا ببینند چطور مواد غذایی و مصرف انسولین بر قند خون آنها تأثیر دارد.
4- اسپری متصل
بیماری آسم نیز مانند دیابت بیماری است که زندگی صدها میلیون نفر در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار میدهد. به کمک فن آوری هوشمند وسیله ای ساخته شده که به افرادی که به این بیماری مبتلا هستند کمک می کند تا آگاهی خود ازعلائم را افزایش داده و در جهت معالجه گامهای موثری بردارند.
بزرگترین تولید کننده این فنآوری هوشمند Propeller Health است که به جای تولید این دستگاه بطورکامل، سنسوری را ایجاد کرده است که به یک بلوتوث متصل می شود. این سنسور در واقع به یک برنامه متصل شده و به افراد مبتلا به آسم و COPD (بیماری انسدادی مزمن ریوی، که شامل آمفیزم و برونشیت مزمن است) در تشخیص علایم و داروهای موثر کمک می کند.
5- معالجه ی سرطان:
در سال ۲۰۱۸ ، در یک گردهم آیی سالانه داده های مربوط به ۳۵۷ بیمار که تحت درمان سرطان سر و گردن قرار گرفته بودند، ارائه شد. در این نمونه از مقیاس وزنی با بلوتوث و دکمه فشارخون به همراه یک برنامه ردیابی علائم استفاده شد تا به روز رسانیهای لازم برای پزشکان بیماران درمورد علائم و پاسخ به درمان در هر روز هفته را انجام دهد.
بیمارانی که از این سیستم نظارت هوشمند استفاده کردند در مقایسه با بیمارانی که با ویزیت پزشک بصورت منظم و هفتگی کنترل می شدند (بدون نظارت اضافی) مقایسه شدند و نتیجه نشان داد که این ۳۵۷ بیمار، بهبود بهتری را درارتباط با درمان این بیماری تجربه کردند.
بروس ا. جانسون ، رئیس ASCO (انجمن انکولوژی بالینی آمریکا)، گفته است که این فناوری هوشمند “به ساده سازی مراقبت از بیماران و ارائه دهندگان مراقبت از آنها کمک کرده است تا با شناسایی سریع عوارض جانبی در حال ظهور بتوانند آنها را کنترل کرده و درمان بیمار را براحتی پیش ببرند.”
6- سنسورهای خوراکی:
Proteus Digital Health و حسگرهای قابل هضم آن نمونه دیگری از چگونگی نظارت بر داروهای هوشمند هستند. براساس مطالعه سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۰۳ ، ۵۰٪ از داروها به صورت مستقیم مصرف نمی شوند.
سیستم پروتئوس در جهت کاهش این رقم تلاش می کند؛ این شرکت قرصهایی را ایجاد کرده است که در معده حل می شوند و یک سیگنال کوچک تولید می کنند، این سیگنالها توسط یک سنسور روی بدن جمع می شود. سپس دادهها به یک برنامه تلفن هوشمند منتقل میشوند و تأیید میکنند که بیمار داروهای خود را طبق دستورالعمل مصرف کرده است یا نه؟!
این سیستم تابه حال برای بیماریهایی نظیر فشارخون کنترل نشده، دیابت نوع ۲ و داروهای اعصاب استفاده شده است
در اواخر سال ۲۰۱۷ ، ABILIFY MYCITE – یک داروی ضد روان پریشی ساخته شده توسط شرکت داروسازی Proteus و Otsuka – به اولین داروی مورد تأیید FDA با سیستم ردیابی دیجیتال تبدیل شد. بطور کلی این سنسورها میتوانند به ردیابی و بهبود چگونگی مصرف دارو توسط بیماران کمک کنند و همچنین امکان گفتگویی آگاهانه تر با پزشک را فراهم میکنند .
7- لنزهای تماسی متصل :
لنزهای تماسی هوشمند پزشکی یک برنامه بسیار کاربردی از اینترنت اشیاء در زمینه مراقبتهای بهداشتی است.
در سال ۲۰۱۴ ، Google Life Science (که اکنون با عنوان Verily ، یک شرکت تابعه شرکت مادر Google Alphabet شناخته میشود) اعلام کرد که میتواند یک لنز تماسی هوشمند تولید کند که بتواند گلوکز اشکی را اندازه گیری کند و یک سیستم هشدار اولیه برای افراد دیابتی فراهم می کند تا هنگامی که سطح گلوکز خون آنها از آستانه مشخصی کمتر یا بیشتر شپ به بیمار هشدار دهند.
با وجود اینکه این پروژه شک و تردید زیادی را از طرف محققانی به وجود آورد که معتقد بودند ایده اندازه گیری قند خون از طریق اشک از نظر علمی صحیح نبوده است Verily در نهایت درستی این ادعا را ثابت کرد.
همچنین کاربردهای پزشکی دیگری نیز برای لنزهای تماسی هوشمند مطرح است که ممکن است مفید تر و موفق تر باشند اما هنوز در دست بررسی هستند بطور مثال : میتوان از آن در درمان presbyopia (بینایی طولانی ناشی از بین رفتن خاصیت ارتجاعی در لنز چشم) و بهبود عمل جراحی آب مروارید است.
شرکت سوئیسی Sensimed همچنین یک لنز تماسی هوشمند به نام Triggerfish ایجاد کرده است که بطور خودکار تغییرات در ابعاد چشم را که می تواند منجر به گلوکوم شود را ثبت می کند.
برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ ، Triggerfish تأیید شده ، و در سپتامبر ۲۰۱۸ برای فروش در ژاپن تصویب شد.
استراتژی هوش مصنوعی در صنعت گردشگری
استراتژی هوش مصنوعی در صنعت گردشگری، رمز موفقیت مدیران آینده نگر
دید کلی؛
فایل استراتژی هوش مصنوعی در صنعت گردشگری، رمز موفقیت مدیران آینده نگر، در 89 اسلایدهای پاورپوینت به صورت جامع و کامل با فرمت pdf آماده شده است.
هوش مصنوعی در صنعت گردشگری
مدیران هوشمند و آینده نگر، نگاه ویژه ای به هوش مصنوعی دارند و اینکه روند مسافرت گردشگران به کشور، نرخ ارز رسمی، تعداد هتل ها و تخت های آماده خدمات در هتل ها، هزینه بازاریابی ایران در کشورهای مبداء، درآمد نا خالص داخلی کشورهای گردشگر فرست، کل جمعیت کشورهای مبداء و متوسط هزینه اقامت در ایران ؛ از جمله مولفه ها و عناصر تاثیرگذار در گردشگری است که به کمک هوش مصنوعی و به صورت تجلیلی می توان بدان دست یافت.
در این نوشتار مطالب تحلیلی موارد ذکر شده در 89 اسلاید آورده شده و امید که مورد پسند و استفاده سروران ارجمند قرار گیرد.
توضیحات فایل استراتژی هوش مصنوعی در صنعت گردشگری
امروزه در کشور های پیشرفته از هوش مصنوعی به طور اختصاصی برای انجام امور اداری به خصوص یا بخش خدمات و پشتیبانی مشتری استفاده می شود. صنعت توریسم نیز یکی از صنایعی است که با استفاده از هوش مصنوعی می توان تحولات بسیاری به خصوص در بخش پشتیبانی از مشتریان و ارائه خدمات ایجاد کرد.
چت بات در صنعت گردشگری ، مزیتی خارق العاده
قبلا نیز به این امر اشاره کردیم که آینده کسب و کارها در هوشمند شدن و استفاده از هوش مصنوعی قرار دارد. در ادامه نیز از اهمیت مسئله پشتیبانی از مشتریان و تسهیل ارائه خدمات به آن ها را بررسی کردیم و گفتیم که برای داشتن کسب و کاری شکوفا، نیاز است که مشتریان وفادار داشته باشید. امروز قصد داریم تا در این مقاله به بررسی کاربرد چت بات در صنعت گردشگری بپردازیم و ببینیم در چنین صنعتی، که مشتریان آن به دنبال رفاه هستند، استفاده از هوش مصنوعی و به طور اختصاصی استفاده از چت بات ها چه مزیت هایی را به همراه خواهد داشت.
دلایل استفاده از چت بات ها در صنعت گردشگری
برخی از کسب و کارها نسبت به دیگران، تعامل بیشتری با مشتریان خود دارند. شاید یکی از اصلی ترین مثال های چنین کسب و کاری، صنعت گردشگری باشد. پر واضح است که منظور ما از صنعت گردشگری تمامی کسب و کارهایی است که در این صنعت فعالیت می کنند، همانند هتل ها، آژانس های مسافرتی، ارائه دهندگان خدمات گردشگری آنلاین و… . چنین کسب و کارهایی باید به دنبال جذب خشنودی و رفاه مشتریان و ارائه خدمات شخصی سازی شده به آن ها باشند.
به همین دلیل است که باید استفاده از چت بات های هوشمند در چنین کسب و کارهایی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. چرا که چت بات های هوشمند تمام مشخصات مورد نیاز برای پشتیبانی از مشتریان را دارد. بخصوص که می تواند در هر بستر قابل چت، اعم از وبسایت ها و پیام رسان ها، به صورت ۲۴ ساعته در دسترس باشد و از همه مهم تر می تواند به مشتریانتان پیشنهاد های شخصی سازی شده ارائه دهد.
در ادامه ی این مقاله قصد داریم چهار دلیل مهم و خاص برای استفاده از چت بات در صنعت گردشگری را بیان کنیم و ببینیم دقیقا قرار است این چت بات های دارای هوش مصنوعی چه مزیت هایی را برای چنین کسب و کار هایی به همراه داشته باشد.
اکثریت موبایلی کاربران در صنعت گردشگری
فکر کنید شما یک کارمند هستید که در تعطیلات آخر ماه قصد دارید با توجه به حقوق و پس اندازتان به یک سفر اقتصادی بروید. برای این کار باید بگردید و هتل های اقتصادی، ارزان ترین بلیط ها و … را پیدا کنید. یا فکر کنید که می خواهید برای سالگرد ازدواج خود مسافرتی رویایی ترتیب دهید. یا یک اکیپی هستید که جوانید و عاشق سفر. چگونه مقصد هایتان را انتخاب می کنید و یا برآورد هزینه می کنید؟ از اول تلفن را بر میدارید و زنگ می زنید به آژانس های مسافرتی و…؟ معلوم است که نه!
اول از همه گوشیتان را بر می دارید و احتمالا در گوگل جست و جو می کنید. سپس احتمالا سر از سایت هایی در می آورید که خدمات گردشگری ارائه می دهند به دنبال اطلاعات مقاصد مختلف می گردید، ویژگی هایی مانند هزینه و … را بررسی کرده و در نهایت، یا مورد دلخواهتان را پیدا می کنید یا احتمالا با مرکز تماس آن سایت یا یک آژانس مسافرتی تماس می گیرید و با بیان نیازهایتان از آن ها می خواهید تا مثلا تور مناسبی را به شما ارائه دهند.
خوب حالا چه می شد اگر از همان اول به سراغ آخر کار می آمدید؟ یعنی از همان اول در اینترنت به سراغ یک چت بات می رفتید و مثلا می گفتید من آخر ماه می خواهم با فلان مقدار هزینه، به فلان مقصد یک سفر اقتصادی داشته باشم، لطفا گزینه های مناسب را به من بگو؟ اینجا دقیقا جایی است که چت بات های هوشمند می توانند به کمک شما بیایند و خدمات لازم را برای مشتریان شما انجام دهند.
چت بات های دارای هوش مصنوعی می توانند صحبت های مشتریان شما را درک کرده و اطلاعات مهم موجود در آن را استخراج کنند. سپس با توجه به این اطلاعات مهم پاسخ مناسبی را به آن ها ارائه دهند. یعنی با توجه به صحبت های مشتری و دیتاهای موجود در دیتاست، پاسخ مناسب مشتری را به او ارائه می دهد و لازم نیست که مشتری گزینه های جانبی دیگری را بررسی کند زیرا که جواب مورد نظر خود را گرفته است.
صرفه جویی در وقت و هزینه
شاید در مباحث اقتصادی این جمله را شنیده باشید که “زمان پول شماست”. ارزش زمان در کسب و کارها هماند پول و یا حتی در برخی موارد ارزشمند تر از آن است. با استفاده از چت بات در صنعت گردشگری هم می توانید در پول و هم در وقتتان صرفه جویی کنید.
همان طور که در مورد قبل نیز به آن اشاره شد چت بات ها می توانند در کمترین زمان ممکن پاسخ مشتریانتان را بدهند و همیشه در دسترس آن ها باشد. علاوه بر این با شخصی سازی گزینه های پیشنهادی به مشتری، تا حد زیادی در وقت آن ها صرفه جویی می کنند و با توجه به اینکه پیشنهاد چت بات، احتمال خرید بیشتری توسط مشتری دارد، فروش و سود شما را نیز افزایش خواهد داد در عین حال که هزینه های شما را کمتر خواهد کرد.
بدست آوردن بینش جدید از رفتارها و عادات مشتریان
قبلا نیز به این نکته اشاره کردیم که صنعت گردشگری جزء صنایعی است که تعامل زیادی با مشتریان خود دارد. به همین دلیل برای کسب و کارهایی که در این حوزه فعالیت می کنند ضروری است که رفتارها و عادات مشتریان خود را بشناسند تا با استفاده از این اطلاعات کسب و کار خودشان را گسترش و توسعه دهند. با استفاده از چت بات های هوشمند شما این توانایی را به کسب و کارتان می دهید که به صورت ۲۴ ساعته و در طول تمام روز های هفته، از مشتریانتان چنین اطلاعاتی را جمع آوری کنند تا شما با توجه به آن ها فرآیند ارائه خدمات و به طور کلی کسب و کارتان را بهبود ببخشید.
پاورپوینت حمل و نقل هوشمند با تکنولوژی هوش مصنوعی
پاورپوینت حمل و نقل هوشمند با تکنولوژی هوش مصنوعی، فرصت استراتژیک برای مدیران هوشمند در تراز جهانی
دید کلی؛
فایل پاورپوینت حمل و نقل هوشمند با تکنولوژی هوش مصنوعی، فرصت استراتژیک برای مدیران هوشمند در تراز جهانی، در 112 اسلایدهای پاورپوینت به صورت جامع و کامل با فرمت pdf آماده شده است.
هوش مصنوعی در حمل و نقل
در حوزه حمل و نقل، لجستیک و زنجیره تأمین از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و اخیرا مشاهده ی متداول عناوینی نظیر مدیریت زنجیره تأمین ، لجستیک ناب ، لجستیک حمل و نقل ، شرکت های خدمات امور لجستیکی ، لجستیک معکوس ، انجمن لجستیک و زنجیره تأمین ، کنفرانس ملی لجستیک و زنجیره تأمین در کنفرانس ها و همایش های اقتصادی اثباتگر افزایش اهمیت آنها می باشد.
توضیحات فایل پاورپوینت حمل و نقل هوشمند
لجستیک چیست؟
اگر بخواهیم از نظر انجمن مدیریت لجستیک، مفهوم لجستیک را بیان کنیم، می توان آن را بخشی از فرآیند زنجیره عرضه نامید که مسئولیت انبار کردن کالاها، ارائه خدمات و اطلاعات مربوطه را از نقطه تولید تا مصرف کالا به عهده دارد. هدف اصلی از این فرآیند نیز برآورده کردن نیازهای مشتریان می باشد.
لجستیک با نام های دیگری چون آماد و یا آمادگاری شناخته می شود. در کل می توان مدیریت جریان کالا، اطلاعات و یا هر منابع دیگری را از نقطه تولید تا مصرف، لجستیک نامید.
سه ویژگی اساسی لجستیک
- صرفه جویی بالا در هزینه ها
- کسب رضایت مشتری و افزایش فروش
- عامل موثر در کسب برتری رقابتی در بازار
انواع لجستیک
در تقسیم بندی کلی، لجستیک به دو نوع اصلی تقسیم می شود؛ لجستیک کلان و لجستیک خرد. این دو دسته به ترتیب در حوزه اقتصاد کلان و اقتصاد خرد قرار می گیرند.
لجستیک کلان به مقولاتی همچون، لجستیک بین الملل، لجستیک ملی، لجستیک تجاری و … می پردازد.
لجستیک خرد نیز بیشتر به لجستیک کارخانه و شرکت می پردازد که خود به چهار دسته تقسیم می شود؛ لجستیک مقدم، لجستیک درونکارخانه، لجستیک تالی یا بیرونی و لجستیک معکوس.
مزایای بکارگیری دانش لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین
- موجودی های کمتر
- بهرهوری بالاتر
- چابکی بیشتر
- موعدهای تحویل کوتاه تر
- سود بالاتر
- رعایت بیشتر حقوق مشتری
- وجود موجودی وقت انباشته به مقدار صحیح
- قابلیت مشاهده و ردگیری اتفاقات
- کاهش هزینه ها
- افزایش خدمت دهی به مصرف کنندگان
- ایجاد مزایای رقابتی
- تعامل نزدیکتر با تأمین کنندگان
- ایجاد فرصت برای خرید مقادیر زیاد با هزینه کمتر
- ایجاد مرجع پاسخگویی
- توانایی اجرای دقیق سیستم ها به صورت ترکیبی
موانع توسعه لجستیک و مدیریت زنجیره های تأمین در کشور
با این حال موانع و مشکلات متنوعی سر راه توسعه لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین در کشورها وجود دارند که با استناد به گزارش بانک جهانی به چند نمونه از آن اشاره می کنیم:
- زیرساخت های ناکافی و ضعیف حمل و نقل
- زیرساخت های ناکافی مخابراتی
- وسایل حمل و نقل فرسوده و ناکافی
- شبکه جاده ای ناکافی
- انبارهای ناکافی
- شبکه راه آهن اندک و قدیمی
- چالش های اقتصادی
- درک ضعیف از اقتصاد رقابتی
- بازار کوچک داخلی و کمبود اطلاعات در بازار
- سیستم بانکی ناکارآمد و نرخ های بالای بهره
- ناکارآمدی نظام مالیاتی
- چالش های مدیریتی
- عدم انعطاف پذیری در سیستم
- کمبود نیروی انسانی متخصص و صلاحیت دار
لجستیک در صنایع مختلف
با توجه به گسترش فعالیت های صنعتی و بازرگانی کشورهای مختلف جهان در می یابیم که پیشرفت و توسعه روزانه به دقتی بالا در کلیه ابعاد تأمین، تولید و توزیع نیازمند است. مطالعات تجربه جهانی در این زمینه ها، نقش مدیریت زنجیره تأمین و لجستیک را بسیار برجسته می نماید.
بخش مهمی از محصولات و خدمات مرتبط با لجستیک در حوزه های زیر تعریف می شوند:
- سیستم ها و تجهیزات حمل و نقل بار
- فناوری ها و سیستم های ذخیره سازی و انبارش
- فناوری های حمل و نقل بار خشک، بار مایع و بار فله ای
- خدمات و فناوری های لجستیک مواد خطرناک، دارای ریسک و خاص
- انواع مختلف سیستم های کنترل
- سیستم های و نرم افزارهای مدیریت حمل و نقل و مدیریت انبار
بدین ترتیب فعالان عرصه حمل و نقل را می توان از شاخص ترین فعالان عرصه لجستیک دانست.
همچنین بخشی از محصولات و خدمات مرتبط با مدیریت زنجیره تامین در حوزه بسته بندی مواد و محصولات جهت انتقال، توزیع و فروش قرار دارند. بدین ترتیب فعالان حوزه بسته بندی نیز جز مهمترین فعالان عرصه لجستیک و خدمات زنجیره تامین به شمار می آیند.
لجستیک نظامی
در نبرد و جنگ ها، مسائل لجستیکی غالبا نقش مهمی در تصمیم گیری در مورد نتیجه کلی جنگ ایفا می کنند. لجستیک نظامی شامل برنامه ریزی و اجرای حرکت و نگهداری نیروی مسلح می باشد. ابعاد عملیات نظامی نیز با مسایل زیر در ارتباط است:
- طراحی، توسعه، کسب، ذخیره، توزیع، نگهداری، تخلیه و جابجایی مواد
- جابجایی، تخلیه و بستری کردن کارکنان
- کسب یا ساخت، نگهداری، اجرا و جابجایی تسهیلات
- کسب یا مجهز نمودن خدمات
استراتژی بازاریابی مشتری مدار یا مشتری محوری
پاورپوینت استراتژی بازاریابی مشتری مدار با رویکرد ایجاد ارزش برای مشتریان هدف
دید کلی؛
فایل استراتژی بازاریابی مشتری مدار (مشتری محوری در بازاریابی) با رویکرد ایجاد ارزش برای مشتریان هدف، در 182 اسلایدهای پاورپوینت به صورت جامع و کامل با فرمت pdf آماده شده است.
استراتژی بازاریابی مشتری محور
در فایل استراتژی بازاریابی مشتری مدار ، مطالب ارزشمند در زمینه مشتری محوری در بازاریابی، شناخت بازار و توسعه راهبردهای بازاریابی، بخش بندی بازارها و مشتریان از دیدگاه های صاحب نظر بازاریابی با ۱۸۲ اسلاید ویژه ارائه می گردد و می تواند برای مدیران کلیه کسب و کارها و سازمان های تولیدی و خدماتی، همچنین دانشجویان کلیه رشته ها و کارمندان محترم در کلیه صنوف و کلیه عزیزانی که راهبردهای بازاریابی را ارزشمند می دانند؛ مورد استفاده قرار گیرد.
توضیحات فایل استراتژی بازاریابی مشتری مدار
مشتری مداری در بازاریابی
رشد و توسعه شرکتها در گرو شناخته شدن آنها در میان مشتریان و همچنین میزان توانایی آنها در گسترش بازارهای هدفشان میباشد. امروزه دیگر منافع و مزایای بیشمار بازاریابی برای هیچ شرکتی که قصد پیشرفت دارد، پوشیده نیست. بطوری که رهبران شرکت های بزرگ در سراسر دنیا به این نتیجه رسیده اند که برای پیشرفت مستمر و حضور پایدار در بازارهای رقابتی امروزی باید فعالیت های بازاریابی را جزو اولویت های خود قرار دهند و همچنین لازم است تا بخشی از ظرفیت ها و سرمایه های شرکت صرف بازاریابی شود.
در گذشته واژه بازاریابی تنها به معنی سنتی آن و به صورت تلاشی در راستای فروختن کالا یا خدمات به مشتری تعبیر میشد. این در حالی است که در دنیای امروزی، اغلب مدل های موفق کسب و کار با محوریت مشتری شکل گرفته اند و لذا واژه بازاریابی مفهومی جدیدی به شکل تامین نیازهای مشتری به خود گرفته است. شرکت های امروزی با رقابت شدید و فزآیندهایی روبرو هستند و مطمئناً شرکتی پیروز این رقابت خواهد شد که بتواند به بهترین نحو ممکن، خواسته های مشتریان هدف را به بهترین شکل درک کند و منافع آنها را تامین کند.
در گزارش حاضر، ابتدا به طور مختصر به معرفی مفاهیم بازاریابی و همچنین بازاریابی مشتری محور پرداخته شده است و بعد از معرفی مراحل پیاده سازی بازاریابی مشتری محور، راهکارهایی برای شناخت، جذب و تعامل سازنده با مشتریان ارائه شده است.
بازاریابی (Marketing) چیست؟
بازاریابی (Marketing) عبارت است از یک استراتژی که توسط یک شرکت در جهت برقراری ارتباط با مشتری استفاده میشود. در حقیقت، عملیات بازاریابی موجب آگاهی بیشتر مشتری از ویژگیهای مختلف محصولات و به منظور جذب و جلب نظر وی به کالا یا خدمت نامبرده در بازار هدف میشود.
حال اگر بخواهیم به سراغ تعاریفی که انجمنهای بازاریابی از این کلمه ارائه دادهاند برویم، موسسه خبرگان بازاریابی آن را این چنین شرح میدهد: “مدیریت فرآیند شناسایی، پیشبینی و تأمین نیازهای مشتری به شکلی سودآور”
انجمن بازاریابی آمریکا آخرین تعریف از بازاریابی در سال ۲۰۱۶ را اینگونه بیان میکند:”بازاریابی، مجموعه ای از فعالیتها و فرآیندهای ایجاد، انتقال، ارسال و تبادل هر آنچه که برای مشتریان، ارباب رجوع، شرکای تجاری و در کل برای جامعه ارزشمند باشد، است. در واقع میتوان گفت که بازاریابی یکی از بخشهای کسب و کار است که تمرکز بر روی مشتریان فعلی و بالقوه را تضمین میکند.
تعاریفی دیگر از بازاریابی:
- ایجاد رابطه بین مشتریان و محصولات است.
- پیدا کردن فردی است که نیاز دارد شما را بشناسد، به شما علاقه داشته باشد و به شما اعتماد نماید.
- دادن یک وعده بزرگ و ارائه چیزی بیشتر است.
- کسب سود و حفظ مشتریان فوق العاده است.
- فرایند ایجاد علاقه در مشتری نسبت به محصولات و خدمات شرکت است.
- فرآیند پیش بینی، مدیریت، رضایت از محصولات مورد تقاضا، خدمات و ایدههاست.
- فرآیندی به منظور ایجاد فروش اضافی است.
- فرآیندی به منظور ایجاد و حفظ فروش بیشتر است.
بازاریابی در حقیقت به عنوان یک فعالیت مدیریتی اجتماعی تعریف میشود و در آن افراد و گروهها از طریق تولید و مبادله کالا با یگدیگر به امر تامین نیازها و خواستههای خود اقدام میکنند. فروش جزء کوچکی از مجموعه عظیم بازاریابی است و در واقع فروش فقط یکی از چندین و نه مهمترین وظایف بازاریابی به شمار میرود.
بازاریابی موفق خواهد بود که در تشخیص نیازهای مشتری، تولید کالا و ارائه خدمات مطلوب، قیمت گذاری، توزیع و تبلیغات موفق عمل کند و خواهد توانست محصول خود را به فروش برساند. پیتر دراکر متفکر صاحب نام رشته مدیریت میگوید: هدف بازاریابی افزایش فروش است. در واقع هدف، شناختن و درک مشتری به نحوی است که کالا یا خدمت ارائه شده دقیقاً متناسب با نیازهای وی باشد و خود، خود را به فروش برساند.
بازاریابی مشتری محور چیست؟
طبق توضیحات ارائه شده، فرآیند بازاریابی با یک ایده و یا یک محصول جدید و نوآورانه آغاز نمیشود. بلکه نقطه آغاز بازاریابی، مشتری است، همان افرادی که سبب موفقیت و پویایی کسب و کار میگردند. فرآیند بازاریابی دقیقاً از جایی شروع میشود که مشتری وارد چرخهی کسب و کار میشود، نه زمانی که محصول آماده فروش است.در حقیقت، مشتری محصولی را که توسط شما عرضه میشود خریداری نمیکند، بلکه ارزش ایجاد شده توسط کالا یا خدمات را خریداری مینماید.
تعداد صفحات : -1