X
تبليغات

تصویر ثابت

Your Page Title
X
تبليغات

تصویر ثابت

مهندسی عمران
loading...
YourAds Here YourAds Here

الوند فایلمس

سیستم همکاری در فروش فایلمس

بازدید : 349
شنبه 25 بهمن 1399 زمان : 23:12

مکانیک خاک

مکانیک خاک ، دانشی است که در آن خواص فیزیکی و مکانیکی خاکها، ارتباط این خواص با عوامل بیرونی، مقاومت خاک در برابر نیروها، تغییر شکل خاک در اثر نیروها، مسائل مربوط به حرکت یا سکون آب در خاک، چگونگی و مقدار فشرده شدن خاکها و چگونگی و مقدار تنش ها و تغییر شکل های هر نقطه از محیط خاکی در اثر عملکرد یک نیروی خارجی و بحث می شود


مشخصات فایل

تعداد صفحات 15
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

مکانیک خاک

مقدمه:
مکانیک خاک ، دانشی است که در آن خواص فیزیکی و مکانیکی خاکها، ارتباط این خواص با عوامل بیرونی، مقاومت خاک در برابر نیروها، تغییر شکل خاک در اثر نیروها، مسائل مربوط به حرکت یا سکون آب در خاک، چگونگی و مقدار فشرده شدن خاکها و چگونگی و مقدار تنش ها و تغییر شکل های هر نقطه از محیط خاکی در اثر عملکرد یک نیروی خارجی و ... بحث می شود.
در این راستا گاهی نیاز به مطالعه خواص شیمیایی و کانی شناسی دانه های خاک است و گاهی نیاز به بررسی پیدایش و منشا خاکها و گاهی نیاز به استفاده از دانش هیدرولیک و دانش های دیگر است. از این رو ارتباط این مبحث با دیگر مباحث علمی چون فیزیک، شیمی، زمین شناسی، کانی شناسی، هیدرولیک و مکانیک سیالات را نباید از نظر دور داشت.
خاک از یکطرف به عنوان مصالح مورد توجه مهندسن و طراحان قرار می گیرد و از سوی دیگر به عنوان یک محیط طبیعی که در اختیار آدمی قرار گرفته است مورد توجه و استفاده است. جایی که به عنوان مصالح مورد نظر است مانند خاکریزها، سرای خاکی، روسازی، راه فرودگاه، پشت دیوار حایل، زهکشی ها و به عنوان بخشی از بتن ، ماده اصلی تهیه آجر و سرامیک، ماده اصلی تهیه چینی و کاشی، ... حالت انتخابی و اختیاری دارد و درجایی که به عنوان محیط مورد توجه است مانند زیر پی ها، زیرپایه پل ها، زیربنای جاده ها و محل حفر تونل ها و محل قراردادن لوله ها و تاسیسات مکانیکی و الکتریکی ( کابل های تلفن، برق، لوله کشی گاز و فاضلاب و محل احداث قنات ها و محل حفر چاهها و کانال ها و ... همه حالت غیر انتخابی ( یعنی اجباری) دارد.
کلمات کلیدی:

خاک

مقاومت خاک

دانه بندی خاک

خواص فیزیکی و مکانیکی خاکها

دانه بندی خاک
دانه بندی خاک، تعیین دامنه اندازه ذرات موجود در خاک و توزیع وزنی آنهاست که بر حسب درصدی از وزن کل خشک خاک بیان می شود معمولاً 2 روش برای تعیین منحنی دانه بندی مورد استفاده قرار می گیرد، 1) آزمایش دانه بندی برای ذراتی با قطر بزرگتر از 075/0میلیمتر و 2) آزمایش هیدرومتری برای ذراتی با قطر کوچکتر از 075/0 میلیمتر. که این آزمایش عبارت است از لرزندان نمونه خاک بر روی یک سری الک که اندازه های آن به ترتیب از بالا به پایین کاهش می یابد. برای آزمایش دانه بندی، ابتدا خاک در کوره خشک می شود سپس کلوخه های خاک کاملاً خرد شده و نمونه از الک ها عبور داده می شود، بعد از اتمام مرحله لرزاندن الکها و عبور دادن کامل خاک از آنها جرم خاکهایی که در روی هر یک از الک ها باقیمانده، اندازه گیری می شود.
در هنگام آزمایش دانه بندی خاکهای چسبنده، شکستن کلوخه های سنگ به دانه های جدا از هممشکل است. در این صورت خاک را می توان در آب حل کرد تا به صورت دوغاب خاک درآید. دوغاب خاک از میان الک ها عبور داده شده و مقدار باقیمانده در روی هر الک در کوره خشک و توزین می شود. که نتایج آزمایش دانه بندی معمولاً برحسب درصد وزنی خاکهای عبوری از هر الک بیان می شود. در آزمایش هیدرومتری بر پایه اصول ته نشینی دانه های خاک در آب قرار دارد. وقتی که نمونه خاک در آب کاملاً هم زده می شود دانه های معلق برحسب شکل k اندازه، وزن با سرعتهای مختلفی ته نشین می شوند.اندازه دانه های تشکیل دهنده خاک در دامنه وسیعی متغیر است برحسب اندازه دانه ها، خاکها معمولاً شن، ماسه، لای یا رس نامیده می شود. که در آن شن شامل: خرده سنگ همراه با دانه هایی از جنس کوارتز، فلداسپار و سایر کانیها می باشد.
فهرست مطالب
مکانیک خاک 1
دانه بندی خاک 2
خاکهای غیرچسبنده
چسبنده4
سفتی خاک6
طبقه بندی خاک 6
جریان آب در خاک 7
فشار جانبی خاک 8
گودبرداری با جدار مهارشده9
ظرفیت باربری پی برای شالوده های سطحی10
شناسایی تحت الارضی 11
روش گمانه زنی (تزریق)12
حفاری ( دورانی- پرکاشن)14

توضیحات بیشتر و دانلود

بازدید : 277
شنبه 25 بهمن 1399 زمان : 23:08

مقاله رشته عمران با عنوان سیمان و اهمیت برآورد مقاومت سیمان

در این مقاله بر اهمیت برآورد مقاومت سیمان در سنین بالاتر و سنین اویه سیمان تأکید شده و روشی را برای پیشبینی عمر واقعی سنین ارائه میکند از این روش میتوان در کارخانجات سیمان برای تعیین دقیق و قابل اعتماد مقاومت سیمان خصوصاً در سنین بالاتر و همچنین اتخاذ تدابیر تصحیحی و پیشگیرانه در سنین پائینتر بهره گرفت


مشخصات فایل

تعداد صفحات 20
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

مقاله رشته عمران با عنوان سیمان و اهمیت برآورد مقاومت سیمان

ریشه لغوی سیمان و ساختار آن

کلمه سیمان از یک لغت لاتین به نام سی‌منت ( cement ) گرفته شده است و ماده ای است که دارای خاصیت چسبانندگی مواد به یکدیگر است و در حقیقت ، واسطه چسباندن است.سیمان در صنایع ساختمانی در صنایع ساختمانی ، سیمان به ماده ای گفته می‌شود که برای چسباندن مصالح مختلف به یکدیگر از قبیل سنگ و شن ، ماسه ، آجر و غیره بکار می‌رود و ترکیبات اصلی این سیمان از مواد آهکی است. سیمانهای آهکی معمولا از ترکیبات سیلیکات و آلومیناتهای آهک تشکیل شده‌اند که هم به‌صورت طبیعی یافت می‌شوند و هم قابل تولید در کارخانجات سیمان‌سازی هستند.
اگرچه از زمانهای بسیار گذشته اقوام و ملل مختلف به نحوی با استفاده از سیمان در ساخت بنا سود می‌جستند، ولی اولین بار در سال 1824 ، سیمان پرتلند به نام "ژوزف آسپدین" که یک معمار انگلیسی بود، ثبت شد. به لحاظ شباهت ظاهری و کیفیت بتن‌های تولید شده از سیمانهای اولیه به سنگهای ناحیه پرتلند در دورست انگلیس ، سیمان به نام سیمان پرتلند معروف شد و تا به امروز برای سیمانهایی که از مخلوط نمودن و حرارت دادن مواد آهکی و رسی و مواد حاوی سیلیس ، آلومینا و اکسید آهن و تولید کلینکر و نهایتا آسیاب نمودن کلینکر بدست می‌آید، استفاده می‌شود.
اساسا سیمان با آسیاب نمودن مواد خام از قبیل سنگ و آهک و آلومینا و سیلیسی که به صورت خاک رس و یا سنگهای رسی وجود دارد و مخلوط نمودن آنها با نسبتهای معین و با حرارت دادن در کوره‌های دوار تا حدود 1400درجه سانتی‌گراد بدست می‌آید. در این مرحله ، مواد در کوره تبدیل به گلوله‌های تقریبا سیاه رنگی می‌شوند که کلینکر نامیده می‌شود.کلینکر پس از سرد شدن ، با مقداری سنگ گچ به‌منظور تنظیم گیرش ، مخلوط و آسیاب شده و پودر خاکستری رنگی حاصل می‌شود که همان سیمان پرتلند است. با توجه به نوع و کیفیت مواد خام ، سیمان با دو روش عمده‌تر و خشک تولید می‌شود، ضمن اینکه روشهای دیگری نیز وجود دارد. البته امروزه عمومـا از روش خشک در تولید سیمان استفاده می‌شود، مگر در مواردی که مواد خام ، روش تر را ایجاب کند، زیرا در روش خشک ، انرژی کمتری برای تولید مورد نیاز است.
کلمات کلیدی:

سیمان

ساختار سیمان

ترکیبات شیمیایی سیمان

نتیجه
در این مقاله بر اهمیت برآورد مقاومت سیمان در سنین بالاتر و سنین اویه سیمان تأکید شده و روشی را برای پیشبینی عمر واقعی سنین ارائه میکند. از این روش میتوان در کارخانجات سیمان برای تعیین دقیق و قابل اعتماد مقاومت سیمان خصوصاً در سنین بالاتر و همچنین اتخاذ تدابیر تصحیحی و پیشگیرانه در سنین پائینتر بهره گرفت.توانائی این مدلها بیانگر آن است که از مدلسازی آماری همراه با رگرسیون میتوان برای این منظور استفاده کرد. دیده شده است که ماهیت این ارتباط ظریف برقرار شده یعنی مدلسازی آماری، کاملاً منطبق با اصول شیمی سیمان است، به جزء چند مورد خطاهای آماری. اما این امکان هم وجود دارد که بهکمک XRD و آنالیز Rietveld در هنگام اندازهگیری فازهای سیمان، این خطاها را برطرف کرد.
فهرست مطالب
سیمان1
ریشه لغوی1
سیمان در صنایع ساختمانی1
تاریخچه2
ساختار سیمان2
ترکیبات شیمیایی سیمان3
هیدراسیون سیمان5
حرارت هیدراسیون5
آزمایشهای سیمان7
نرمی سیمان7
گیرش سیمان8
مباحث مرتبط با عنوان8
سیمان پرتلند نوع 1 (پ.1)8
سیمان پرتلند نوع 5 )پ.5)9
سیمان پرتلند ، پوزولائی 15% پ.پ9
سیمان پرتلند سرباره ای %159
سیمان پرتلند آهكی %2010
سیمان نسوز تیپ 55010
نتیجه19

توضیحات بیشتر و دانلود

بازدید : 317
شنبه 25 بهمن 1399 زمان : 23:04

طراحی و اجرای عملیات نیلینگ و انکراژ ( استرند)

میخكوبی خاک (nailing) روش جدیدی است كه به دلیل اقتصادی بودن و مزایای منحصربفرد خود، به عنوان راه حل بسیار مناسبی در موارد مختلف از جمله پایدارسازی شیبها و شیروانیها و افزایش ظرفیت باربری و محدود كردن تغییر شكلها با ایجاد حداقل دست خوردگی در وضعیت طبیعی زمین كاربردهای فراوانی دارد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 28
حجم 2 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pdf
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

طراحی و اجرای عملیات نیلینگ و انکراژ ( استرند)

مقدمه
میخكوبی خاک (nailing) روش جدیدی است كه به دلیل اقتصادی بودن و مزایای منحصربفرد خود، به عنوان راه حل بسیار مناسبی در موارد مختلف از جمله پایدارسازی شیبها و شیروانیها و افزایش ظرفیت باربری و محدود كردن تغییر شكلها با ایجاد حداقل دست خوردگی در وضعیت طبیعی زمین كاربردهای فراوانی دارد. استفاده از این روش تسلیح خاك، طی دو دهه اخیر در اكثر كشورهای پیشرفته و در حال توسعه جهت پایدارسـازی گودبرداریها و همچنین پایدارسازی شیبـهای طبـیعی كاربرد وسیعی پیدا كرده است. برخی از كاربردهای وسیع این روش تسلیح خاك شامل پایدارسازی شیبهای طبیعی و یا ترانشه‌های مجاور راهها، تعریض راهها، گودبرداری در مجاورت سازه‌های موجود، پایدارسازی و مقاوم سازی سازه‌های نگهبان قدیمی و ... می‌باشد.
کلمات کلیدی:

تسلیح خاك

پایدارسازی خاک

عملیات نیلینگ و انکراژ

میخكوبی خاک (nailing)

مقایسه با سایر روشهای پایدارسازی
روش Nailing در مقایسه با سایر روشهای پایدارسازی خاك دارای ویژگیهای بارزی می‌باشد كه در ذیل به صورت فهرست‌وار به آنها اشاره می‌گردد.
- بعد اقتصادی
باتوجه به این امر كه اجرای میخ‌كوبی مبتنی بر استفاده از حجم كم مصالح مشتمل بر فولاد و سیمان، هزینه‌های پائین تجهیز كارگاه و نیز حجم بالای كار نیروی انسانی در زمان كوتاه می‌باشد، روش میخكوبی در مقایسه با سایر روشهای تسلیح دیواره‌های خاكی نظیر اجرای شمع‌های نگهدارنده، دیوار خاك مسلح، دیوارهای پشت بند دار و غیره كه مبتنی بر استفاده از حجم زیاد مصالح و یا بكارگیری ماشین‌آلات سنگین و گران‌قیمت می‌باشند، در برخی پروژه‌ها بسته به شرایط پروژه و احجام كار اقتصادی‌تر است. امكان اجرای فونداسیون سازه‌ها در تمامی سطح اشغال گود بدلیل عدم استفاده از عناصر سازه‌ای ضخیم و قطور در حاشیه پیرامون گود و استفاده بهینه از تمامی فضای زمین در طبقات از جمله مهمترین مزایای اقتصادی این روش برای كارفرمایان و سرمایه‌گذاران می‌باشد.
- بعد اجرایی
ماشین‌آلات اجرای میخكوبی در مقایسه با ماشین‌آلات اجرایی سایر روشها دارای ابعاد و حجم كمتری می‌باشد، و در پروژه حاضر بعلت نیاز به اجرای عملیات بر روی داربست و در شرایط دشوار، علاوه برآنكه دارای قابلیت حمل و جابجایی آسان در كارگاه می‌باشد، امكان اجرای عملیات در چند جبهه كاری مختلف بدون تداخل كاری را فراهم می‌نماید. همچنین قابلیت تجهیز سریع و آسان ماشین‌آلات سبك اجرای میخكوبی، استفاده از آن را در ساختگاههای با دسترسی نامناسب و سخت، میسر می‌نماید. از سوی دیگر آلودگی صوتی و ارتعاشی كمتر در محیط نسبت به دیگر روشهای تسلیح، امكان استفاده بهینه از این روش را در محیطهای شهری فراهم می‌نماید.
یكی از برترین ویژگیهای میخكوبی قابلیت اجرای آن در شرایطی است كه امكان خاكبرداری و خاكریزی مجدد و یا اجرای شمعها یا دیوارهای نگهبان به دلیل محدودیت مكانی موجود نمی‌باشد. در این شرایط با اجرای همزمان خاكبرداری و تسلیح و استفاده بهینه از فضای كاری موجود، روش میخكوبی راهگشای بسیاری از محدودیتها خواهد بود.بدلیل توزیع یكنواخت عناصر تسلیح در دیواره شیروانی یا گود، قابلیت انعطاف‌پذیری اجرایی میخكوبی از جهات مختلف بسیار بالاست. بدین معنی كه اولاً امكان تسلیح سطوح مختلف خاكبرداری با شكلهای پیچیده در مقطع – مثلاً به صورت پله‌ای و ...- وجود دارد، در ثانی در صورت تغییر مشخصات خاك در سطح دیواره خاكی و برخورد به نقاط مشكل‌دار نظیر قطعات تخته سنگ، لایه‌های ریزشی و یا عوارض زیرزمینی، چاهها، تاسیسات و ... امكان تغییر محل اجرای میخها در حین عملیات اجرایی به آسانی مهیا خواهد بود.
استفاده از روش نیلینگ، امكان اجرای یكپارچه فونداسیون در كف گود را پس از عملیات پایدارسازی فراهم می‌سازد كه در مقایسه با سایر روشها نظیر شمعهای با پشت بند و یا سازه‌های خرپایی كه نیاز به استفاده از مهارهای داخل گود و اجرای مرحله به مرحله فونداسیون و خاكبرداری مقطعی حاشیه پی همسایه را بهمراه دارند از مزایای مهم این روش به حساب می‌آید. بخصوص در پروژه حاضر و با توجه به بتنی بودن اسكلت سازه اصلی، بكارگیری سازه‌های نگهبان از نوع خرپای فلزی، مستلزم صرف زمان و هزینه اضافی جهت تجهیز كارگاه با پرسنل، ماشین‌آلات و مصالح متفاوت (بتن و فولاد)، خواهد بود.
- بعد فنی
با توجه به اینكه اصول مفهومی استفاده از میخكوبی، استفاده از پتانسیلهای مقاومتی توده خاك برای تحمل بارهای جانبی است، بنابراین استفاده از این روش، كاربرد المانهای سنگین باربر را (چه در داخل توده خاك و چه در جدار خارجی دیواره) منتفی می‌نماید. توزیع یكنواخت عناصر باربر درون توده خاك باعث كاهش نیروهای وارد بر جدار خارجی و در نتیجه عدم نیاز به دیوار باربر در سطح تمام شده كار می‌شود. این امر همچنین با افزودن بر درجه نامعینی سیستم تسلیح توده خاك، امكان وقوع گسیختگیهای كلی و جزئی را محدودتر می‌نماید.
همچنین نتایج تجربیات ثبت شده در عملكرد دیواره‌های مسلح شده با میخ‌كوبی در شرایط زلزله، حاكی از رفتار نرم اینگونه سازه‌های خاكی در بارگذاری لرزه‌ای و در نتیجه عملكرد مناسبتر در جهت ایمنی بیشتر در مقابل گسیختگیهای ناگهانی می‌باشد.با توجه به اجرای مرحله به مرحله و خاكبرداری مقطعی در روش Nailing و عدم نیاز به خاكبرداری كل ارتفاع گود در یك مرحله، ایمنی این روش در مقایسه با سایر روشهای پایدارسازی گود بسیار بالاتر بوده و هیچگونه تهدیدی را متوجه ساختمانهای همسایه و مجاور نمی‌نماید.

توضیحات بیشتر و دانلود

بازدید : 324
شنبه 25 بهمن 1399 زمان : 23:00

مقاله شمع درجا (Bored pile)

شمع درجا از خانواده شمع های بتنی می باشد و نام های دیگر آن شمع درجا ، شمع ساخته شده در محل، شمع ریختنی، شمع جایگزینی و شمع بدون تغییر مکان می باشد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 21
حجم 1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

شمع درجا (Bored pile)

معرفی
شمع درجا از خانواده شمع های بتنی می باشد و نام های دیگر آن شمع درجا ، شمع ساخته شده در محل، شمع ریختنی، شمع جایگزینی و شمع بدون تغییر مکان می باشد. شمع درجا به دلیل نامحدود بودن در قطر و عمق حفاری دارای بیشترین کاربرد و تنوع در بین تکنولوژی های اجرای پی های عمیق می باشد.در شمع های درجا ابتدا توسط ماشین آلات حفاری یک چاه با مقطع و عمق مورد نظر در زمین حفر شده و سپس در داخل آن اقدام به بتن ریزی با مصالح مرغوب می نمایند که البته این بتن می تواند مسلح یا غیر مسلح باشد .
انواع شمع بتنی درجا
a: شمع درجای معمولی
b: شمع انباره ای یا کف پهن(پدستالی)
بسته به شرایط ممکن است ترکیبی از روش های بالا اجرا شود.
کلمات کلیدی:

شمع ریختنی

شمع جایگزینی

شمع های بتنی

شمع بدون تغییر مکان

اجرای شمع درجای بتنی

توضیحات بیشتر و دانلود

بازدید : 324
شنبه 25 بهمن 1399 زمان : 22:54

روش اجرای شمع درجا (تصویری و بصورت کامل)

در هنگام ساخت بعضی از ساختمانها و یا سازه های خاص با مشکل تراکــــم پذیری لایه های سطحی زمین مواجه می شویم، در حالی که در ژرفایی پایین تر لایه های زیرین دارای مقاومتی قابل توجه هستند


مشخصات فایل

تعداد صفحات 21
حجم 1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

روش اجرای شمع درجا (تصویری و بصورت کامل)

همراه با دو پیوست:
  1. مشخصات گل حفاری(بتونیت)
  2. مشخصات بتن
مقدمه
در هنگام ساخت بعضی از ساختمانها و یا سازه های خاص با مشکل تراکــــم پذیری لایه های سطحی زمین مواجه می شویم، در حالی که در ژرفایی پایین تر لایه های زیرین دارای مقاومتی قابل توجه هستند. بنابــــر این نیازمند به گونه ای از پـــــی هستیم که نیـــــرو را در لایه های بالایی دریافت کند و به لایه های مقاوم پایینــــــی انتقال دهد. به این نوع از پــی شمع گویند. امروزه با پیشرفتهایی که در طراحی و ساخت سازه ها به وجود آمده، مثلاً ساخت ساختمانهای سنگیــن در مساحت کـــم و یا زیر گذرها و همچنین پلها، استفاده از فونداسیونهای شمعی بیش از پیش احساس می شود.
انتقال بار از شمع به خاک می تواند از نوک، مقاومت اصطکاکی جداره، مقاومت خمشی یا ترکیبی از اینها صورت گیـــــــرد که بستگی به شرایطی از قبیل نوع خاک، بستر سنگی و ... دارد.

چهار نوع مکانیزم انتقال بار از شمع به خاک عبارتند از :

1) مقاومت اصطکاکی جداره و انتها
2) مقاومت جانبی قسمت مدفون در خاک
3) فقط مقاومت اصطکاکی جداره
4) اصطکاک منفی جداره
شمعها از لحاظ جنس انواع مختلفی دارند( فولادی، چوبی، بتنی، مرکب) که هر کدام کاربرد خاصی دارند. انتخاب نــــــــوع شمع بستگی به نوع خاک و میزان باربری مورد نیاز دارد. یکی از انواع شمعها، شمع بتنی مسلح می باشد که خــــــود به سه دستــه شمع بتنی پیش ساخته شمع بتنی پیش ساخته پیش تنیده و شمع بتنی در جا ریز تقسیم می شود. شمع بتنی در جا ریز به علت مزیت هایی که نسبت به دیگر انواع شمع دارد بیشتر مورد توجه قرار می گیــــــــــرد. در این شمع معمولاً از میلگردهای طولی و عرضی استفاده می شودکه اثر مطلوبی در تحمل بارهای جانبی دارد. مقـطع شمــــع ها معمولاً ثابت است ولی گاه ممکن است برای کاربری بیشتر در قسمت تحتانی عریض شده باشد.

برخی از انواع شمعهای درجا عبارت اند از :

شمع بدون غلاف معمولی
شمع خزانه ایی بدون غلاف Franki
شمع خزانه ایی غلافدار Franki
لوله بدون درز یا درز جوش
شمع غلافدار Western
شمع تک لوله Union
شمع استاندارد
شمع باریک شونده پله ای Raymond
کلمات کلیدی:

شمع

شمع بتنی

کیسینگ گذاری

اجرای شمع درجا

فونداسیونهای شمعی

هدف
هدف از این گزارش، ارائه تکنولوژی و روش اجرای پیشنهادی این شرکت برای شمع در جا ریز جهت دستیابی به اهداف زیر است:
  1. انتقال بار از لایه های بالایی به لایه های مقاوم زیرین جهت دستیابی به مقاومت بیشتر.
  2. جلوگیری از نشست با استفاده شمع در زیر فونداسیون.
  3. کنترل فرکانس و دامنه حرکت برای جلوگیری از پدیده تشدید.
  4. مقابله با نیـــرو های افقی در ساختمانهایی که برای نیـــروی جانبی( زلزله و باد) طراحی شده انــد به منظور انتقال بار افقـــی از سازه به خاک.
  5. به منظور مقابله با فشار ناشی از خاک متورم شونده و مقابله با نشست ناگهانی در خاک های رمبنده.
  6. در بعضی از فونداسیونها که در زیر آب قرار دارند برای مقابله با نیروهای رو به بالا ناشی از فشار آب (up lift).

توضیحات بیشتر و دانلود

بازدید : 263
شنبه 25 بهمن 1399 زمان : 22:49

حفاری توأم با بتن ریزی

روشهای متعددی برای تولید لوله در صنعت وجود دارد ، یکی از روشهای مرسوم استفاده از روش اسپیرال می باشد ؛ در این روش ورقها به صورت دایره خم شده و بوسیله جوش اتوماتیک جوشکاری می شود


مشخصات فایل

تعداد صفحات 28
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

حفاری توأم با بتن ریزی

مقدمه :
روشهای متعددی برای تولید لوله در صنعت وجود دارد ، یکی از روشهای مرسوم استفاده از روش اسپیرال می باشد ؛ در این روش ورقها به صورت دایره خم شده و بوسیله جوش اتوماتیک جوشکاری می شود ، اما به دلایل مختلف این لوله ها کمتر در کارهای شم کوبی مورد استفاده قرار می گیرند ، در این تحقیق حفاری توأم با بتن ریزی مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفته است .، که آزمایشات شم کوبی ع حفاری ، بتن ریزی و بارگذاری استاتیکی به روش ML مورد ارزیابی و تجدید نظر قرار گرفته است .دراین پروژه به بررسی فونداسیون ها ی عمیق که به منظور دستیابی به تراکم ، بالابردن نیروهای پیچیده ارزی که گستره ی گوناگون ساختاری از قبیل ساختمان ها ، پل ها ، برج ها ، گذرگاهها ، اسکله ها و سکوهای روی زمین و نسب در کرانه ها و دور از کرانه ها طراحی شده ، پرداخته شده است .
و همچنین به شیوه ی نسب شافت ها در محل اجرا اشاره می شود که مراحل اجرای آن عبارتند از :
1- حفاری محل نصب و ایجاد حفره درون زمین تا عمق مورد نظر برای قرارگیری شافت .
2- پر کردن انتهای حفره با بتن
3- قرار دادن قفسه میلگرد درون حفره .
4- بتن ریزی حفره .
کلمات کلیدی:

بتن ریزی

شمع بتنی

کنترل کیفیت فونداسیون های عمیق

فهرست مطالب
حفاری توأم با بتن ریزی1
مقدمه :2
مراحل اجرای شمع بتنی درجا:3
شمع های بتنی به دو روش اجرا میشوند:5
شالوده های پوسته ای کوبشی و پر شده با بتن:6
روش آزمایش تضمینی کیفیت و کنترل کیفیت فونداسیون های عمیق9
دینامیک فشار بالا19
نمایش و بررسی بار گذاری:19
روشهای دیگر:23
منابع :28

توضیحات بیشتر و دانلود

بازدید : 255
شنبه 25 بهمن 1399 زمان : 22:40

ﻃﺮﺡ ﺑﻬﺴﺎﺯﻱ ﻭ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺑﺎﺭﺑﺮﻱ ﺧﺎﻙ ﺑﺴﺘﺮ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﺭﻭﺳﺎﺯﻱ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺭﻭﺵ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ

ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ ﻳﻚ ﺷﻤﻊ ﺑﺎ ﻗﻄﺮ ﻛﻮﭼﻚ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﻳﻚ ﺗﺴﻠﻴﺢ ﻓﻮﻻﺩﻱ ﺳﺒﻚ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺍﺯ ﺗﻜﻨﻴﻚ ﺗﺰﺭﻳﻖ ﺩﻭﻏﺎﺏ ﺳﻴﻤﺎﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻲ شود


مشخصات فایل

تعداد صفحات 30
حجم 3 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pdf
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

ﻃﺮﺡ ﺑﻬﺴﺎﺯﻱ ﻭ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺑﺎﺭﺑﺮﻱ ﺧﺎﻙ ﺑﺴﺘﺮ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﺭﻭﺳﺎﺯﻱ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺭﻭﺵ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ

تاﺭﻳﺨﭽﻪ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ:

میکروپایل در اوایل دهه 1950 در ﺍﻳﺘﺎﻟﻴﺎ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺗﻘﻮﻳﺖ ﭘﻲ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﻫﺎﻱ ﺗﺎﺭﻳﺨﻲ ﻭ ﺁﺛﺎﺭ ﺑﺎﺳﺘﺎﻧﻲ، ﻛﻪ ﺑﻪ ﻣﺮﻭﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﻭ ﺑﻪ ﺧﺼﻮﺹ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺟﻨﮓ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﺩﻭﻡ ﺩﭼﺎﺭ ﺁﺳﻴﺐ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺍﺑﺪﺍﻉ ﺷﺪﻧﺪ.ﭘﻴﻤﺎﻧﻜﺎﺭ ﺍﻳﺘﺎﻟﻴﺎﻳﻲ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﻓﻮﻧﺪﻳﻞ ﺍﻭﻟﻴﻦ ﺑﺎﺭ ﺷﻤﻊﻫﺎﻱ ﺭﻳﺸﻪ ﺍﻱ ﺭﺍ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﻧﻤﻮﺩ. ﺍﻳﻦ ﺷﻤﻊﻫﺎﻱ ﺩﺭﺟﺎ ﺭﻳﺰ ﻛﻮﭼﻚ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﻗﻄﺮ ﻛﻤﻲ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﻏﺎﻟﺒﺎً ﺑﺎ ﻣﺴﻠﺢ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻓﻮﻻﺩﻱ ﺳﺒﻚ ﻭ ﺗﺰﺭﻳﻖ ﺩﻭﻏﺎﺏ ﺳﻴﻤﺎﻥ ﺗﻘﻮﻳﺖ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ.ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍ، ﺍﻏﻠﺐ ﻛﺎﺭﺑﺮﺩ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞﻫﺎ ﺑﻪ ﺗﻘﻮﻳﺖ ﺯﻳﺮ ﺳﺎﺯﻩﻫﺎﻱ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﻣﺤﻴﻂﻫﺎﻱ ﺷﻬﺮﻱ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﻣﻲ 1957 ﺷﺪ؛ ﻭﻟﻲ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﻧﻴﺎﺯﻫﺎﻱ ﺟﺪﻳﺪ ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﺳﻴﺴﺘﻢﻫﺎﻱ ﺟﺪﻳﺪ ﻣﻮﺳﻮﻡ ﺑﻪ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞﻫﺎﻱ ﺯﻧﺒﻮﺭﻱ ﮔﺮﺩﻳﺪ. ﺍﻳﻦ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﻤﺎﻥ ﮔﻮﻧﻪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺷﺎﻣﻞ ﺷﺒﻜﻪ ﺍﻱ ﺳﻪ ﺑﻌﺪﻱ ﺍﺯ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞﻫﺎﻱ ﻗﺎﺋﻢ ﻭ ﻣﻮﺭﺏ ﺑﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﻳﻚ ﺳﺎﺯﻩ ﺗﺮﻛﻴﺒﻲ ﺍﺯ ﺧﺎﻙ ﻭ ﺷﻤﻊ .
ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺵ 1965ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺵ ﺑﺮﺍﻱ ﺗﻘﻮﻳﺖ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥﻫﺎﻱ ﺗﺎﺭﻳﺨﻲ ﺍﻧﮕﻠﺴﺘﺎﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﻮﺩ. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 1962ﻓﻮﻧﺪﻳﻞ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﺩﺭ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺣﻤﻞ ﻭ ﻧﻘﻞ ﺯﻳﺮﺯﻣﻴﻨﻲ ﺩﺭﻭﻥ ﺷﻬﺮﻱ ﺁﻟﻤﺎﻥ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺖ ﻛﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﺻﻄﻼﺡ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ ﺟﺎﻳﮕﺰﻳﻦ ﻧﺎﻡ ﺷﻤﻊ ﺭﻳﺸﻪ ﺍﻱ ﮔﺮﺩﻳﺪ. ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞﻫﺎ، ﺑﺮﺍﻱ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭ ﺳﺎﺯﻱ ﺷﻴﺐﻫﺎ، ﻣﺴﻠﺢ ﻛﺮﺩﻥ ﺩﻳﻮﺍﺭﻫﺎﻱ ﺳﺎﺣﻠﻲ، ﺣﻔﺎﻇﺖ ﺍﺯ ﺳﺎﺯﻩﻫﺎﻱ ﻣﺪﻓﻮﻥ، ﻣﺴﻠﺢ ﻛﺮﺩﻥ ﺧﺎﻙ ﻭ ﺩﺭ ﺳﺎﻳﺮ ﺭﻭﺵﻫﺎﻱ ﺗﻘﻮﻳﺖ ﺧﺎﻙ ﻭ ﺳﺎﺯﻩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻲ شود.
ﺑﻄﻮﺭ ﻛﻠﻲ ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺟﻬﻪ ﺑﺎ ﺧﺎﻙﻫﺎﻱ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺩﺍﺭ ﻧﻈﻴﺮ ﺧﺎﻙﻫﺎﻱ ﺳﺴﺖ ﺑﺎ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﺑﺎﺭﺑﺮﻱ ﻛﻢ، ﻧﺸﺴـﺖ ﭘـﺬﻳﺮﻱ ﺯﻳـﺎﺩ، ﺭﻭﺍﻧﮕـﺮﺍ، ﺧﺎﻛﻬـﺎﻱ دستی و ...: ﺩﻭ ﺭﺍﻩ ﭘﻴﺶ ﺭﻭﻱ ﻣﻬﻨﺪﺳﻴﻦ ژﺋﻮﺗﻜﻨﻴﻚ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ:
ﺍﻟﻒ) ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺍﻟﻤﺎﻥﻫﺎﻱ ﺑﺎﺭﺑﺮ ﺩﺭ ﺧﺎﻙ
ﺏ) ﺑﻬﺴﺎﺯﻱ ﻭ ﺍﺻﻼﺡ ﺧﻮﺍﺹ ﻓﻴﺰﻳﻜﻲ -ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﻲ ﺗﻮﺩﻩ ﺧﺎﻙ
ﻫﺮ ﻳﻚ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺣﻞ ﻫﺎﻱ ﻓﻮﻕ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﺭﻭﺵﻫﺎ ﻭ ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻛﻪ ﻃﻲ ﺳﺎﻟﻴﺎﻥ ﻣﺘﻤﺎﺩﻱ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻓﺮﺍﻭﺍﻧـﻲ ﻳﺎﻓﺘـﻪ ﺍﻧـﺪ. ﺑﺮﺧﻲ ﺍﺯ ﺗﻜﻨﻴﻚﻫﺎﻱ ﺍﺑﺪﺍﻋﻲ ﻧﻴﺰ ﻣﺎﻫﻴﺘﻲ ﺗﺮﻛﻴﺒﻲ ﺍﺯ ﺩﻭ ﺩﺳﺘﻪ ﻓﻮﻕ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﻣﺰﺍﻳﺎﻱ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺩﺳﺘﻪ ﺭﺍ ﺗﺎ ﺣﺪﻭﺩﻱ ﺑـﻪ ﻫﻤـﺮﺍﻩ ﺩﺍﺭﻧـﺪ. ﺍﺯ ﺁﻥ ﺩﺳﺘﻪ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞﻫﺎ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺗﺰﺭﻳﻖ ﺩﻭﻏﺎﺏ ﺳﻴﻤﺎﻥ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻧﻤﻮﺩ. ﺷﻤﻊﻫﺎ ﻋﻤﻮﻣﺎ ﺑﻪ ﺩﻭ ﮔﺮﻭﻩ ﺍﺻﻠﻲ ﺷﻤﻊﻫﺎﻱ ﺟﺎﺑﺠﺎﻳﻲ ﻭ ﺷﻤﻊﻫﺎﻱ ﺟﺎﻧﺸـﻴﻨﻲ ﺗﻘﺴـﻴﻢ ﻣـﻲ ﺷـﻮﻧﺪ.ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳـﻞ ﻫـﺎ ﺩﺭ ﻭﺍﻗـﻊ ﺷـﻤﻊ ﻫـﺎﻱ ﻣﻴﻠﻴﻤﺘﺮ ( ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﻏﺎﻟﺒﺎً ﺑﺎ ﺗﻘﻮﻳﺖ ﻓﻮﻻﺩﻱ ﺳﺒﻚ ﻭ ﺗﺰﺭﻳـﻖ ﺩﻭﻏـﺎﺏ ﺳـﻴﻤﺎﻥ ﻫﻤـﺮﺍﻩ 300ﺟﺎﻧﺸﻴﻨﻲ ﻛﻮﭼﻜﻲ ) ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺑﺎ ﻗﻄﺮ ﻛﻤﺘﺮ ﺍﺯ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ.ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞﻫﺎ ﻣﻲﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﺎ ﻫﺮ ﺯﺍﻭﻳﻪﺍﻱ ﻃﺮﺍﺣﻲ ﻭ ﺍﺟﺮﺍ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﻘﺎﺻﺪ ﻣﺘﻔـﺎﻭﺗﻲ ﺍﺯ ﺟﻤﻠـﻪ ﺗﺤﻤـﻞ ﺑﺎﺭ ﻫـﺎﻱ ﻣﺤـﻮﺭﻱ ﻭ ﺟﺎﻧﺒﻲ، ﺟﺎﻳﮕﺰﻳﻨﻲ ﺷﻤﻊﻫﺎﻱ ﻣﻌﻤﻮﻟﻲ ﻳﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺟﺰﺋﻲ ﺍﺯ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﺮﻛﻴﺒﻲ ﺧﺎﻙ ﻭ ﺷﻤﻊ، ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﻫﺪﻑ ﻃﺮﺍﺣﻲ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﺑﺮﺩﻩ ﺷﻮﻧﺪ. ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﺁﻧﻜﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻳﻚ ﺍﻟﻤﺎﻥ ﺑﺎﺭﺑﺮ ﻭ ﻣﻘﺎﻭﻡ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻧﺸﺴﺖ ﻋﻤﻞ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ، ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﺗﺰﺭﻳﻖ ﺩﻭﻏﺎﺏ ﺳﻴﻤﺎﻥ، ﺳﺒﺐ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﻣﻘﺎﻭﻣﺘﻲ ﺧﺎﻙ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﻧﻴﺰ ﻣﻲﮔﺮﺩﺩ.
کلمات کلیدی:

ریز شمع

ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ

بهسازی خاک

ﺑﻬﺴﺎﺯﻱ ﻭ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺑﺎﺭﺑﺮﻱ ﺧﺎﻙ

ﻣﻌﺮﻓﻲ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ

ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ ﻳﻚ ﺷﻤﻊ ﺑﺎ ﻗﻄﺮ ﻛﻮﭼﻚ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﻳﻚ ﺗﺴﻠﻴﺢ ﻓﻮﻻﺩﻱ ﺳﺒﻚ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺍﺯ ﺗﻜﻨﻴﻚ ﺗﺰﺭﻳﻖ ﺩﻭﻏﺎﺏ ﺳﻴﻤﺎﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻲ شود.ﺍﺟﺰﺍﻱ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ ﺩﺭ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺷﺎﻣﻞ ﻟﻮﻟﻪ ﺟﺪﺍﺭﻱ،ﺁﺭﻣﺎﺗﻮﺭ ﺗﺴﻠﻴﺢ، ﻓﻠﻨﺞ ﺍﺗﺼﺎﻝ ﺑﻪ ﭘﻲ ﻭ ﺩﻭﻏﺎﺏ ﺳﻴﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ. ﻟﻮﻟﻪ ﺟﺪﺍﺭﻱ ﺩﺭ ﻓﻮﺍﺻﻞ ، ﺍﺟﺰﺍﻱ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ ﺭﺍ 1ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﺳﻮﺭﺍﺥ ﺑﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺗﺰﺭﻳﻖ ﺗﺤﺖ ﻓﺸﺎﺭ ﺩﺭ ﺩﺍﺧﻞ ﺧﺎﻙ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻣﻲﻛﻨﺪ. ﺷﻜﻞ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﻲﺩﻫﺪ. ﺍﺣﺪﺍﺙ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺎﻳﻞ ﻧﻴﺰ ﺷﺎﻣﻞ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺣﻔﺎﺭﻱ ﮔﻤﺎﻧﻪ، ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩﻥ ﻟﻮﻟﻪ ﺟﺪﺍﺭﻱ ﺩﺭ ﺧﺎﻙ )ﻟﻮﻟﻪ ﻛﻮﺑﻲ(، ﺗﺰﺭﻳﻖ ﺩﻭﻏﺎﺏ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺍﺟﺮﺍﻱ 3 ﺳﻴﻤﺎﻥ، ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩﻥ ﺁﺭﻣﺎﺗﻮﺭ ﺗﺴﻠﻴﺢ ﻭ ﻧﺼﺐ ﻓﻠﻨﺞ ﺍﺗﺼﺎﻝ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺑﺨﺸﻬﺎﻱ ﺁﺗﻲ ﺗﻮﺿﻴﺢ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﻲﺷﻮﻧﺪ.

توضیحات بیشتر و دانلود

بازدید : 312
شنبه 25 بهمن 1399 زمان : 22:35

گزارش كارآموزی رشته عمران و معدن اكتشاف با عنوان تونل سازی

تونل یكی از گزینه‌های حتمی در احداث راه‌های استاندارد كوهستانی ، ساخت مسیرهای مترو‌ ، تعداد زیادی از پروژه‌های آبی عمرانی (گالری سدها ، تونل‌های انتقال آب و موارد مشابه) ، معادن و می‌باشد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 42
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

گزارش كارآموزی رشته عمران و معدن اكتشاف با عنوان تونل سازی

مقدمه
تونل یكی از گزینه‌های حتمی در احداث راه‌های استاندارد كوهستانی ، ساخت مسیرهای مترو‌ ، تعداد زیادی از پروژه‌های آبی - عمرانی (گالری سدها ، تونل‌های انتقال آب و موارد مشابه) ، معادن و ... می‌باشد . به همین خاطر و به سبب جایگاه مهم این صنعت در رشته مهندسی عمران كلیاتی از صنعت تونلسازی در این مختصر ارائه گشته است . در این گزارش اطلاعاتی كلی ، در زمینه احداث تونل ، با تمركز بیشتر بر روی تونل‌های حمل و نقل ارائه گشته و فنون حفر تونل در انواع زمین‌ها (سست و ریزشی - خاكی و نرم - سنگی) و ماشین آلات مورد استفاده در هر مورد به اختصار معرفی شده است ...
در اوایل قرن نوزدهم به منظور عبور از قسمتهای پایین دست رودخانه تایمز هیچ سازه ای موجود نبود و 3700 عابر مجبور بودند با طی یک راه انحرافی 3 کیلو متری با قایق مسیر روترهایت به ویپنیگ را طی کنند. اقدام به ساخت یک تونل نیز به دلیل ریزشی بودن ومناسب نبودن رسوبات کف رودخانه متوقف شد. تا اینکه در حدود سال 1820 فردی بنام مارک ایرامبارد برونل از فرانسه ایده استفاده از سپر را مطرح نمود و در سال 1825 کار احداث تونل بین روترهایت و ویپنیگ را آغاز و علی رغم جاری شدن چند نوبت سیل در سال 1843 آن را باز گشایی نمود. این تونل تامس نام گرفته و اولین تونل زیر آبی بود که بدون هر گونه رودخانه انحرافی حفر شد.
در دیگر موارد تونلهای زهکشی بزرگ ، نظیر تونلی با طول 7 کیلو متر در هیل کارن انگلستان ، اهمیت زیادی در توسعه صنعت معدنکاری داشته‌اند. البته بررسی تاریخچه پیشرفت در روش ها و تکنیک ها و به عبارتی در هنر تونل سازی نشانگر این مطلب است که مانند بسیاری دیگر از علوم و فنون بیشتر رشد این هنردر قرن گذشته صورت گرفته و تا حال نیز ادامه دارد.
کلمات کلیدی:

فنون حفر تونل

صنعت تونل سازی

تونل‌های حمل و نقل

تاریخچه تونل سازی و سازه‌های زیر زمینی

آشنایی کلی با مکان کارآموزی
تشكیل وزارت راه
در سال 1315 وزارت طرق و شوارع با تصویب مجلس شورای ملی به وزارت راه تغییر نام یافت.
تغییر نام وزارت راه به وزارت راه و ترابری
در تاریخ 16/4/1353 به منظور اعمال سیاست جامع و هماهنگ برای ترابری كشور و توسعه و تجهیز، گسترش، نگاهداری و ایجاد تاسیسات زیربنایی آن با توجه به مقتضیات توسعه اجتماعی، اقتصادی و عمرانی و دفاع ملی با رعایت قوانین مربوط نام وزارت راه به وزارت راه و ترابری تغییر یافت.
وزارت راه و ترابری عملیات نگهداری را به وسیله 3 اداره ستادی و 29 اداره كل راه و ترابری استان به انجام می رساند . عملیات راهداری جاری و معمولی و راهداری فوری و اضطراری به عهده ادارات كل راه و ترابری می باشد و عملیات راهداری دوره ای مستمر و متناوب (روكش آسفالت راهها) با نظارت ادارات ستادی و ادارات كل راه و ترابری استانها از محل اعتبارات طرحهای ملی و استانی به وسیله بخش خصوصی به انجام می رسد.ساختن و نگهداری راههای شوسه در كشور وسیع و كوهستانی ایران چون هزینه زیادی داشته لذا تا مقارن جنگ جهانی اول راههای ایران به همان وضع سابق باقی بود و همان راههای كاروان رو را شامل می شد. ولی از سال 1299 هجری شمسی دولت اقدام به احداث راه شوسه به معنای امروزی آن نمود و می توان تاریخ شروع راههای شوسه را از سال 1301 تا سال 1304 دانست.
تا این زمان اعتبارات راهسازی و راهداری از طریق اخذ حق العبور در راههای شوسه تامین می گردید و مبلغ آن حداكثر به سیصد هزار تومان می رسید . در 11 فروردین سال 1301 ، اداره كل طرق و شوارع در وزارت فوائدعامه تشكیل و مامور ساختن و نگهداری راههای كشور شد . در سال 1304 با پیشنهاد دولت وقت و تصویب دوره پنجم مجلس شورای ملی دریافت حق العبور در راهدارخانه ها ممنوع و مقرر شد از وزن غیر خالص صادرات و واردات مملكتی مالیاتی به عنوان مالیات راه دریافت شودو به این ترتیب اعتبار سالیانه به 1500000 تومان رسیده و راههای كشور را به نواحی مختلف تقسیم و مسئولیتی را برای اداره عمور و تامین و نكهداری راهها معین كردند . در این تقسیمات راهها به 10 ناحه تقسیم و هر یك شماره گذاری شد و تحت نظر یك نفر اداره می شد . در سال 1305 برنامه مدونی تحت عنوان پروژه پیشنهادی ساختمان طرق در ایران جهت راهسازی تدوین گردید . مدت این پروژه 9 سال و مخارج آن 45 میلیون تومان پیش بینی شد ه بود . در این برنامه ساخت 17021 كیلو متر راه شوسه درجه 1. 2و 3 پیش بینی شده بود . این پروژه اولین برنامه ساخت راههای شوسه در ایران است.

توضیحات بیشتر و دانلود

بازدید : 248
شنبه 25 بهمن 1399 زمان : 22:30

مقاله رشته عمران و صنایع با عنوان صنعت فولاد

فولادها تركیبات بسیار متنوعی از آهن، كربن و عناصر آلیاژی هستند به طوری كه می‌توان با تغییر مقدار و نوع این عناصر، تركیبات مختلف فولادی با خواص بسیار جالب و متفاوت را تولید نمود اگرچه تاریخچه تولید آهن و فولاد به حدود 3000 سال قبل برمی‌گردد،


مشخصات فایل

تعداد صفحات 29
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

مقاله رشته عمران و صنایع با عنوان صنعت فولاد

مقدمه
فولادها تركیبات بسیار متنوعی از آهن، كربن و عناصر آلیاژی هستند به طوری كه می‌توان با تغییر مقدار و نوع این عناصر، تركیبات مختلف فولادی با خواص بسیار جالب و متفاوت را تولید نمود. اگرچه تاریخچه تولید آهن و فولاد به حدود 3000 سال قبل برمی‌گردد، ولی روش های جدید جهت تولید محصولات فولادی در قرن 19 میلادی به كارگرفته شدند. توسعه تكنولوژی تولید فولاد در آن زمان، باعث تولید مقادیر بسیار زیاد این محصول گردید و در نتیجه كاربردهای جدیدی جهت استفاده از آن مثلاً در راه‌آهن و صنایع اتومبیل‌سازی به وجود آمد كه از آن زمان تا به حال، دامنه كاربرد و تولید این محصول روزبه‌روز گسترش بیشتری یافته است.
کلمات کلیدی:

چدن

فولاد

صنایع فولاد ایران

صنعت فولاد در ایران

صنعت فولاد در ایران چگونه شكل گرفت

صنعت فولاد را می‌توان یكی از پایه‌های مهم اقتصاد هر كشوری دانست و حتی مصرف سرانه فولاد را به عنوان شاخصی جهت ارزیابی صنعتی بودن یك كشور برشمرده‌اند. امروزه در كشور ما نیز فولاد با حضور در بخش های مهم تولیدی و صنعتی كشور، نقش بسیار مهمی را ایفا می كند. مطلب زیر به نحوه شكل گیری صنعت فولاد در ایران پرداخته است.اولین تلاش برای تأسیس كارخانه آهن و فولاد در كشور، به قبل از سال 1930 میلادی برمی گردد؛ تلاشی كه در آن زمان هرگز نتوانست رنگ و بوی واقعیت به خود بگیرد و این جنگ جهانی دوم بود كه باعث توقف عملیات ساختمانی پروژة ساخت كارخانه آهن و فولاد در ایران شد؛ پروژه ای كه قرار بود با همكاری شركت‌های آلمانی در ایران انجام گیرد
فهرست مطالب
مقدمه1
صنعت فولاد در ایران چگونه شكل گرفت2

گام در راه موفقیت3

تأسیس شركت ملی صنایع فولاد ایران (NISCO)4

مقایسة آماری6
تولید جهانی فولاد خام7

بزرگترین شركتهای تولید‌كنندة فولاد8

بزرگترین كشورهای تولیدكننده فولاد10
عمده‌ترین صادركنندگان و واردكنندگان فولاد12

جایگاه فولاد ایران در خاورمیانه14

تولیدات چدن در ایران و جهان14

اشتغالزایی صنعت فولاد15

تولید فولاد در جهان15

تولید، مصرف و تجارت فولاد در جهان16

رابطه تولید فولاد با میزان درآمد كشورها16

صادرات محدود فولاد در جهان18

دلایل كاهش رشد تولید فولاد در كشورهای صنعتی19
پیش‌بینی‌های آینده25
مآخذ29

توضیحات بیشتر و دانلود

بازدید : 236
شنبه 25 بهمن 1399 زمان : 22:26

پروژه سازه های فولادی با عنوان هتل باران کرمان همراه با فایل های اجرایی

در دانلود پروژه سازه های فولادیبه طراحی هتل باران کرمان خواهیم پرداخت که فایل های اجرایی نیز ضمیمه شده اند


مشخصات فایل

تعداد صفحات 137
حجم 8 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

دانلود پروژه سازه های فولادی با عنوان هتل باران کرمان

همراه با فایل های اجرایی

محاسبات سازه هتل باران

شرح مختصری از پروژه
•از سالها قبل نیاز یک هتل در محل مورد نظر بسیار احساس می شود و فضای بسیاری خوبی برای تاسیس این پروژه می باشد
•منطقه مورد نظر بدلیل جایگاه تفریحی و زیارتی ، در طول سال خیل عظیمی از مسافران را از قسمت های مختلف کشور حتی شهرهای دیگر به سمت خود جلب می کند و نیازمند مکانی مناسب و با ظرفیت کافی می باشد تا مردم بتوانند
راحت و آسوده به محلی امن برای آستراحت بروند.
•با توجه به مطالب فوق ، تبدیل این فضا به هتل طبقاتی مورد توجه شهرداری منطقه مورد نظر قرار گرفت.
•هتل باران در 8 طبقه از تراز 0.00 تا تراز نهائی 26.40 طراحی شد .
•اسکلت ساختمان بصورت فولادی طراحی شده است .
•در تراز پائین سیستم زهکش مناسب جهت جمع آوری و خروج آبهای زیرزمینی منطقه که بسیار زیاد نیز می باشد طراحی شده است.
•در داخل ساختمان جهت تردد افراد به طبقات مختلف از دو سیستم راه پله و آسانسور استفاده می شود.
•مساحت هر طبقه 424 مترمربع بوده که به فضای راه پله و آسانسور و ... تقسیم بندی شده است
1- معرفی پروژه
1-a عناوین
نام پروژه: هتل باران
نام مالک : آقای ...
موقعیت : چهار طرف باز
شهرداری : استان کرمان
مهندس معمار :
مهندس تاسیسات :
مهندس مکانیک خاک :
مهندس ناظر:
مهندس محاسب :
ساختمان فوق دارای اسکلت فلزی بوده و در شهر کرمان واقع است.
مساحت هر طبقه از ساختمان که دارای چهار واحد است برابر 424 متر مربع است.
نرم افزار مورد استفاده در تحلیل و طراحی سازه ETABS2000 ver : 9.5.0 و نرم افزار مورد استفاده در تحلیل و طراحی فونداسیون SAFE 2000 ver : 8.1.1 می باشد.
1-b تعداد طبقات
ساختمان محاسبه شده دارای 8 طبقه می‌باشد که طبقات دارای کاربری تجاری می باشند .
1-c مساحت طبقات
پلان طبقات به همراه مساحت و محیط هر طبقه به تفکیک مطابق نقشه‌های ذیل می‌باشد.
کلمات کلیدی:

سازه

اسکلت

سازه های فولادی

محاسبات سازه هتل باران

فهرست مطالب
شرح مختصری از پروژه1
1- معرفی پروژه2
1-b تعداد طبقات3
1-c مساحت طبقات3
1-d عرض و طول ساختمان4
1-e ارتفاع ساختمان5
1-f موقعیت ساختمان نسبت به سازه‌های مجاور5
1-g بررسی منظم بودن ساختمان5
2- معرفی آیین نامه ها5
3- معرفی مصالح مصرفی7
4- معرفی سیستم سازه‌ای ساختمان8
417
- بار گذاری17

4-1 بارگذاری قائم17

4-1-1 بار مرده17
سقف تیرچه و بلوک در بام18
سقف کامپوزیت (مرکب) در طبقه دوم18
سقف طاق ضربی در طبقه اول19
4-2 بارگذاری باد25

5-بار گذاری زلزله به روش استاتیکی معادل27

5-1 تعیین ضریب C27
5-2 تعیین وزن ساختمان28
5-3 محاسبه برش پایه28
5-4 محاسبه نیروی شلاقی29
5-6 حدود مجاز تغییر مکان جانبی سازه29
632
- مدل سازی32
6-1 ترکیبات بارگذاری32

6-2 توزیع نیروی زلزله33

6-2 تحلیل یک قاب در سمت X و قاب در سمت Y34
نیروی برشی در قاب های خمشی به صورت زیر محاسبه می شود:36
4-1 مدل سازی سازه38
نمای سه بعدی سازه40
6-5 کنترل تغییر شکل جانبی54
تغییر شکل سازه تحت اثر بار جانبی در جهت X.56
تغییر شکل سازه تحت اثر بار جانبی در جهت Y.57
758
-1 طراحی تیر58
کنترل تغییر مکان:59

کنترل فشردگی:59

7-2 طراحی تیرها69
مقاطع در طبقه اول71
مقاطع در طبقه دوم72
مقاطع در طبقه سوم73
مقاطع در طبقه چهارم74
مقاطع در طبقه پنجم75
مقاطع در طبقه ششم76
مقاطع در طبقه هفتم77
مقاطع در بام78
مقاطع در خرپشته79
880
-1 طراحی ستون ها80
8-2 طراحی ستون ها85
89
90
91
9-1 طراحی مهاربند ها94
9-2 طراحی مهاربند ها95
شماره المان ها96
شماره المان ها97
مقاطع در مهاربند های قاب 198
مقاطع در مهاربند های قاب 499
خروجی های ایی تبس 102
طراحی اتصال گیردار117
طراحی ستون ها 120
طراحی فونداسیون 122

مطالعات مکانبک خاک 127

آنالیز پی با safe 135

توضیحات بیشتر و دانلود

تعداد صفحات : -1

درباره ما
Profile Pic
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 767
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 93
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 444
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 115
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 756
  • بازدید ماه : 6297
  • بازدید سال : 61180
  • بازدید کلی : 191858
  • کدهای اختصاصی